A hu/diesel/junk könyvtárban található képek listája:
010304-M32-M41-M43.JPG (53368 bytes)
A képen a két tolató között az M41,2164-bõl "átlényegített" M41,2121 egy darabja látható.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M322039.JPG (35507 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István, Sátoraljaújhely
Digitalizálás: -
010304-M322050.JPG (32331 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M431102.JPG (43753 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
010304-M471022.JPG (33373 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M32.JPG (66063 bytes)
Egy általam ismeretlen M32-es mozdony a bontómûhely elõtt
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István Sátoraljaújhely
Digitalizálás: -
010304-M471030.JPG (31977 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62162.JPG (24686 bytes)
A szombathelyi M62,162-es többedmagával megérkezett megsemmisülésének színhelyére
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62162a.JPG (26987 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62162b.JPG (36905 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62176.JPG (27362 bytes)
Ez mozdony jármûszerkezeti része selejtezésekor viszonylag jó állapotú volt, mégis a bontóba jutott
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62176a.JPG (24442 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62176b.JPG (21841 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62190.JPG (58826 bytes)
(Megj. Groh): Kedvenc Szergejem is itt végezte...
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62190a.JPG (31289 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62190b.jpg (24453 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62201.JPG (28327 bytes)
M62,201. A szomorú sorsú mozdony 1999 májusában még forgóvázjavítást kapott, majd csakhamar megállt valami súlyosabb motorproblémával. Ekkor új forgóvázait a 193-as kapta, míg õ maga már csak alkatrészbázisként funkcionált tovább, egészen 2000 decemberi selejtezéséig.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62201a.JPG (28614 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoralajújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62201b.JPG (24108 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62214.JPG (26943 bytes)
(Megj. Groh): Szintén egy kedvenc M62-es. Fehérvári gép volt, az utóbbi 1 évben már nem közlekedett.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62214a.JPG (26051 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62214b.JPG (39787 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62221.JPG (22081 bytes)
Ezt a füstös jószágot is gyakran láthattuk a Balaton partján, személyvonatokkal. Most sajnos búcsúzni kell tõle.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62221a.JPG (26360 bytes)
A jellegzetes külsejû Szergej (vöröscsillag helye fehéren, lefestett díszléc, sötétpiros szín, kormos tetõ) a bontó elõtt.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62226.JPG (27352 bytes)
Ez a ferencvárosi gép sokáig pihent (csaknem 5 évet) mielõtt selejtezték.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62226a.JPG (21599 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62226b.JPG (22554 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62236.JPG (26502 bytes)
M62,236 is a bontóban kötött ki, miután sokáig állomási trartalék volt Fehérváron, de elõfordult, hogy a Balaton mellett személyvonatot továbbított.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62236a.JPG (24460 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62236b.JPG (33955 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62sor1.JPG (24227 bytes)
Megérkezett Sátoraljaújhelyre a 2000 év végi nagy Szergej-selejtezés anyagának egy része: M62,190, 221, 176, 226, 236, 214, 162, 201.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-M62sor4.JPG (29053 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-daciasor1.JPG (28220 bytes)
Daciából is volt irtás az elmúlt évben...
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-daciasor2.JPG (50179 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-daciasor3.JPG (49621 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
010304-daciasor4.JPG (32758 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
latkep.jpg (83408 bytes)
A vesztõhely látképe, ezúttal az M41,2121 (eredetileg 2164) romjaival és Daciákkal
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: Szijártó István
motor.jpg (32316 bytes)
ABnymot 503 selejtesen a vesztõhelyen
Dátum: 2001. 01.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
1.jpg (62235 bytes)
A 2000 évi selejtlista egyik áldozata a Púposok közül: a 907-es, mely már hosszabb ideje mûködésképtelen volt.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
10.jpg (85815 bytes)
M47,2055
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
11.jpg (81579 bytes)
Szegény szegedi M62,062 is itt kötött ki, hosszú ideig tartó szolgálatképtelenség után
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
12.jpg (76639 bytes)
Egy, széles nyomtávú Szergej, a szétvágás helyére szállítás érdekében normálnyomtávú kerékpárokon, ütközõvel felszerelve várja az aprítást. Kisebb baleset is érhette mielõtt leállították.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
13.jpg (65450 bytes)
M62,504
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
14.jpg (77534 bytes)
A 901-es Púpos a 907-essel együtt érkezett szétvágásra. Selejtezése elõtt több évig ez sem üzemelt.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
15.jpg (65842 bytes)
Egy szétvágásra váró M32, valószínûleg a 2050-es.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
16.jpg (85740 bytes)
M40,907
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
18.jpg (63000 bytes)
A szombathelyi M62,201
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
19.jpg (72728 bytes)
Mozdonytemetõi életkép
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
5.jpg (72098 bytes)
M47,1036. A 700 lóerõs Daciák egyik képviselõje.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
6.jpg (71813 bytes)
Még egy 700 lóerõs Dacia a vesztõhelyen: M47,1006
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
7.jpg (81687 bytes)
Ha jól tudtam kibetûzni, ez a mozdony az M32,2014. Selejt 2000. XI. 18.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
9.jpg (81843 bytes)
M47,2055 S.2000.XI.27.
Dátum: 2001.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
temeto01.jpg (192797 bytes)
Az egykori sátoraljaújhelyi vontatási telep ma szomorú látványt nyújt. A forgalomból kivont, selejtezett dízelgépek utoljára láthatók itt inkább kevésbé mint többé egyben.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
temeto02.jpg (179486 bytes)
A vontatási telep vágányain tárolják a szétvágásra ítélt gépeket.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
temeto03.jpg (191551 bytes)
A Szergejek között egy NOHAB is szomorú sorsát várja...
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m44119.jpg (167443 bytes)
Szegény M44,119 is ide került... pedig 1997-1998 telén is dolgozott még, többek között Kispesten.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m44155-2.jpg (118452 bytes)
Itt kéne lenni a motornak...
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-01.jpg (205962 bytes)
Szegény 013-as NOHAB is ide jutott, két évvel a 008-014 páros után. Oldalának egy részét Tapolcán már kivágták.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-02.jpg (211941 bytes)
M61,013 háttérben a Magas-heggyel.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-03.jpg (191973 bytes)
M61,013 rettenetes állapotban
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-04.jpg (108612 bytes)
Arckép a selejtezett 013-asról
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-05.jpg (84459 bytes)
Géptéri felvétel az M61,013-ról. A fõgenerátor a helyén, de a vezérállás és a nagyfeszültségû szekrény szétkapva.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-07.jpg (209264 bytes)
M61,013: A forgóvázakról pl. hiányoznak a fékszerelvények
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-08.jpg (195673 bytes)
M61,013
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-09.jpg (126539 bytes)
M61,013
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-10.jpg (138113 bytes)
M61,013...Ez maradt a vezérállásból...
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-11.jpg (117091 bytes)
M61,013...az orrkamra maradványai...
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-12.jpg (112569 bytes)
M61,013: rendetlenség a vezérálláson. Alul kivehetõ a TC-szellõzõmotorok egyike.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-13.jpg (142239 bytes)
M61,013: a nagyfesz. kamra
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-14.jpg (121287 bytes)
M61,013: a motortér
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-15.jpg (80897 bytes)
M61,013
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m61013-16.jpg (150442 bytes)
M61,013: a kibelezett motor
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62094-1.jpg (102297 bytes)
Ez a Szergej sokáig Fradiban dolgozott, majd Székesfehérvárra került. 1 évvel késõbb került ide, 1999-ben. Selejtezésének oka ismeretlen.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62094-2.jpg (112893 bytes)
M62,094
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62153.jpg (214175 bytes)
M62,153: Nagykanizsán selejtezték, 1999 nyarán került ide.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62164-1.jpg (105322 bytes)
M62,164: ismét egy székesfehérvári áldozat.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62164-2.jpg (118535 bytes)
M62,164: pillantás a géptérbe. A fõgenerátor kommutátora látszik
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-1.jpg (104479 bytes)
M62,225: egy sokáig nem használt ferencvárosi gép, melynek sorsa mostmár megpecsételõdött
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-2.jpg (111649 bytes)
M62,225: vezérállás
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-4.jpg (128296 bytes)
M62,225: vezérállás részlete
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-5.jpg (152945 bytes)
M62,225: a nagyfesz kamra
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-6.jpg (131237 bytes)
M62,225: a nagyfesz kamra
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-7.jpg (149613 bytes)
M62,225: egy nagyszerû kép a motortérrõl: látható, hogy számos alkatrész hiányzik.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62225-8.jpg (180974 bytes)
M62,225 a sátoraljaújhelyi telepen
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
rezso-1.jpg (117960 bytes)
Selejtezett rezsókocsi (VFK, villamos fûtõkocsi) fõgenerátora
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
rezso-2.jpg (140534 bytes)
A VFK motorja már szét van szedve
Dátum: 1999. 08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
rezso-3.jpg (144920 bytes)
A VFK szétszedett motorjáról számos alkatrész hiányzik. Ebbõl látszik a selejtezés egyik oka: alkatrészhiány esetén az egyik gépbõl a másikat javítják.
Dátum: 1999.08.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m40908s.jpg (33592 bytes)
A selejtezett 908-as Púpos
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44155-1.jpg (130845 bytes)
M44,155 selejtezve.
Helyszín:
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62047sa.jpg (44427 bytes)
A debreceni M62,047 is eljutott már a temetõbe.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m44119sa.jpg (49533 bytes)
Az egykor kispesti tartalékként is dolgozó M44,119
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátpraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62160sa.jpg (45599 bytes)
Az egykori nagykanizsai gyorsfordás M62,188 (160 számon) a mozdonytemetõben.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62515sa.jpg (44533 bytes)
A záhonyi 515-ös szélesnyomtávú Szergej normálra átszerelve a mozdonytemetõben. Selejtezése elõtt hosszú évekig nem járt, félreállítva rozsdásodott 4 társával együtt.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62516sa.jpg (51265 bytes)
A mindössze 20 éves M62,516 normálra átszerelve a mozdonytemetõben, hasonló korú társával (M62,515)
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m40908sa.jpg (42138 bytes)
M40,908
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m471113.jpg (110723 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: Szijártó István
m312033s.jpg (50728 bytes)
M31,2033 selejtezve
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.