A hu/diesel/m41 könyvtárban található képek listája:
m412130n.JPG (52230 bytes)
Dátum: 1998. 10. 28.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2130.jpg (178686 bytes)
A szentesi (egykor Kiskunhalasra kihelyezett) 2130-as
Csörgõ a 2433-mas személyvonattal indulásra kész. Ezen a
délutánon ez már a második olyan vonat volt, amelyik
a vezérlõkocsi elé fogatolt mozdonnyal közlekedett.
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Vácrátót
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412131.jpg (30489 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Mátészalka
Fotó: Lévai János
Digitalizálás: Lévai János
m412133-vas.JPG (276816 bytes)
6354 sz. Mátészalka-Záhony vonattal
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Vásárosnamény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412133.jpg (50060 bytes)
A Claudiopolis ngy-tal indul
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M41_21~3.jpg (36923 bytes)
M41 2134 Debrecen felõl érkezik személyvonattal
Dátum: 2001.
Helyszín: Mátészalka
Fotó: Lévai János
Digitalizálás: Lévai János
m41-ip.JPG (303486 bytes)
Bolondok napi IP7706 (M41 2136)
Dátum: 2001. 04. 01.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m41-2136.jpg (95230 bytes)
Ez a Csörgõ valamikor dombóvári volt. Utoljára 1986. január
1-jén láttam Baján, majd legközelebb csak több mint
kilenc és fél év multán találkoztam vele viszont.
Jelenleg Békéscsabához tartozik.
Dátum: 1995. 08. 13.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412137b.jpg (77215 bytes)
Még egy hatvani kölcsöngép a 29-esen. A jó erõben levõ 2137-es Csörgõ a 9735 sz. vonattal
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2137c.jpg (77849 bytes)
Egy csak egy Csörgõ van talpon a vidéken...
A sok pihenõ, kiállított, gyengélkedõ Csörgõ mellett
egyedül Õt láttuk dolgozni a hatvani Csörgõk közül.
Csak egy rövid idõt töltött az állomáson egy salgótarjáni
ingavonattal.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2137b.jpg (96245 bytes)
Ez a találkozás volt számomra a szomorú bizonyíték arra, hogy
a bajai gyorsok egykor legstabilabb mozdonya elkerült tõlünk
(értsd: Dombóvárról). A képen már mint a hatvani fõnökség
oszlopos tagja továbbít egy személyvonatot Hatvan és Salgótarján
között.
Dátum: 1997. 02. 16.
Helyszín: Szurdokpüspöki
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412137a.jpg (43809 bytes)
Egyik elsõ képemen a 2137-es látható,
amint megérkezik a reggeli pesti gyorssal. Sajnos,
most már kb. öt éve a Hatvani VF-hez
tartozik.
Dátum: 1986. 8. 19. 10:43
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412138sg.jpg (80824 bytes)
A 7712 sz. vonaton indulásra vár.
Dátum: 2000. 11. 22.
Helyszín: Szeged
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412138a.jpg (76763 bytes)
Dátum: 1999. 02. 07.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412138b.jpg (63793 bytes)
Dátum: 1999. 02. 07.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412139sm1.jpg (73590 bytes)
A szombathelyi állomás még felsõvezeték nélkül. Az M41,2139 psz. mozdony éppen rájárni készül a szerelvényére
Dátum: 2000. 01. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412139sm2.jpg (70063 bytes)
A még felsõvezetéktelen szombathelyi állomásról elindul a 2139 egy gyorsvonattal
Dátum: 2000. 01. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2139b.JPG (98209 bytes)
A veszprémi érkezés után a piros lámpáitól
megfosztott 2139-es körbejárt, hogy a gyors
elhaladása után a 9018-as személyvonatként
visszatérjen Szombathelyre.
Dátum: 1999. 05. 13. 19:45
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412139v.jpg (56183 bytes)
Este visszatértünk Veszprémbe, a 2139 által vontatott személyvonattal. Itt már körbejárt.
Dátum: 1999. 05. 13. 19:45
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2139a.JPG (52654 bytes)
A Fehérvárról Szombathelyre került "manöken" Csörgõ
befut Városlõdre a napi utolsó Szombathely-veszprémi
személyvonattal.
Dátum: 1999. 05. 13. 18:30
Helyszín: Városlõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
M412139.jpg (55159 bytes)
Az egyetlen háromlámpás Csörgö a 904.sz. gyorsvonattal bejár a 20-as vonal egyetlen alakjelzös állomására, Hajmáskérre. Ezt a vonatot éppen egy M62-esnek kellett volna hoznia mozdonyforduló szerint. Az oszlopok a villamosításhoz már ki voltak szállítva az állomásra.
Dátum: 1998. 11. 06.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Czifra Zoltán
Digitalizálás: Czifra Zoltán
m412139.jpg (62555 bytes)
A sokak által modellrõl ismert mozdony, nem teljesen a
modellrõl ismert formában a Konstancába közlekedõ 353-as
számú Ovidius nemzetközi gyorsvonat elején.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412140d.jpg (52848 bytes)
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412140f.jpg (64808 bytes)
Erõsen füstölve gyorsításba kezd a 2140-es Csörgõ gyorsvonatunkkal.
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: 46. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2140d.jpg (84248 bytes)
A 2140-es az 55-ös út szintbeni keresztezõdése felé
robog a 835-ös (Baja-Budapest) gyorssal.
(A háttérben látszik a 7814-es Bátaszék-kiskunhalasi személy
szerelvénye is.)
Dátum: 1999. 03. 10.
Helyszín: Pörböly
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2140c.jpg (193639 bytes)
A 2140-es miután meghozta Bajáról az S8303 számú sebesvonatot
(balra) körbejár, hogy a Bajára tartó 836-os számú gyorsvonat
elé álljon.
Dátum: 1998. 03. 23. 17:15
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412140b.jpg (135205 bytes)
A képen látható Csörgõ
az 1996-os menetrendváltáskor került Székesfehérvárról
Dombóvárra, s azóta gyakorlatilag a Hatvanba került
2137-est helyettesíti.
A felvétel Dunaújvárosban készült, ahol a Budapestrõl Bajára,
illetve Bajáról Budapestre tartó vonatok mozdonyt cserélnek
egymással. Sajnos, ez a kép szeptember 28. után már nem
készülhetett volna, hisz ekkor a délelõtti vonatpárt
megszüntették.
Dátum: 1997. 08. 14. 11:19
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2140a.jpg (56838 bytes)
Az elsõ róla készült képemen a 2140-es szokás szerint a pesti
gyorssal (ezúttal a 830-assal) érkezik Szekszárdra, ezúttal
néhány perc késéssel.
Dátum: 1997. 02. 13. 09:45
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412141g.jpg (56895 bytes)
Ez a dombóvári Csörgõ most a Celldömölk-Fonyód-Kaposvár-Pécs vonattal (S8801) indul el
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2141h.jpg (48208 bytes)
A leghûségesebb Csörgõnk befut az S7807-essel
(Kiskunfélegyháza-Dombóvár alsó).
Dátum: 1999. 02. 19. 08:09
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2141g.jpg (40141 bytes)
Dátum: 1998. 08. 03. 12:29
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2141f.jpg (160708 bytes)
Ez a hangulatos kép valamivel háromnegyed 12 elõtt készült.
Ezt arról lehet tudni, hogy a harmadik vágány mentén álldogálók
a Bátaszékrõl 11:41-kor Bajára érkezõ Halasra közlekedõ
személyvonatot várják. A másodikon a 2141-es a 12:15-kor
Dunaújvároson át Budapestre közlekedõ 835-ös számú vonattal áll,
míg a negyedik vágányon álló szerelvény a 14:45-kor Budapestre
induló S8303-mas sebesvonat lesz.
Dátum: 1997. 12. 21.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2141d.jpg (93435 bytes)
A 2141-es félreállítva a bajai állomáson a 97/98-as
menetrend elsõ napján. Valami bibi lehetett vele, mert
nem sokkal ezután Csörgõ helyett a 141-es Bobo-val jött meg
Halasról a személy.
Dátum: 1997. 06. 01.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412141c.jpg (76419 bytes)
A 2141-es Csörgõ miután meghozta Bajáról a 835-ös számú
Budapestre közlekedõ gyorsvonatot, majd körbejárt, immáron
éppen rááll a 834-es számú Budapestrõl Bajára közlekedõ
gyorsvonatra.
Dátum: 1996. 12. 31. 14:40
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2141a.jpg (75894 bytes)
A 2141-es Csörgõ a bajai állomáson a 12:40-kor Sárbogárdon
át Budapest Délire közlekedõ 833-mas gyorsvonattal. Ezt a vonatot
Sárbogárdon egyesítették a Gyékényesrõl érkezõ 823-mas
vonattal, s onnan annak Szilije húzta az általában 11 kocsis
szerelvényt. Amint látható, a büfékocsi a bajai részen volt.
A képen az is jól látható, hogy miért kereszteltem el ezt
a Csörgõt Foltosnak...
Dátum: 1986. 08. 21. 12:30
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412142.JPG (57244 bytes)
Egy Dombóvárról Szombathelyre elszármazott Csörgõ. Elektronikus vezérléssel és új motorfeltöltõ rendszerrel modernizálva. Itt éppen a celldömölki személyvonattal látjuk.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412142c.jpg (72472 bytes)
A 2142-es Csörgõ a bajai Dunahídon cammog át (engedélyezett
sebesség: 10km/h) az esti budapesti gyorssal.
Ugyanezen év õszén ez a gép átkerült Szombathelyre.
Dátum: 1997. 4. 30. 18:10
Helyszín: Bajai Dunahíd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2142b.jpg (55053 bytes)
A mindig szép tiszta 2142-es (ekkor már hat éve nem festették)
a 835-ös gyorsvonattal, s mellette a a 7814-es (Bátaszék-Kiskunhalas)
személyvonat a 3019-es Piroskával.
Dátum: 1996. 12. 16.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2142a.jpg (52694 bytes)
Legelsõ vasúti témájú fotómon a 2142-es kijár a déli
(833-mas) budapesti gyorssal.
Dátum: 1986. 08. 18. 12:41
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412143a.jpg (91228 bytes)
A 978 sz. gyorsvonattal ereszkedik Kenese felé az akarattyai bevágásban.
Dátum: 2000. 06. 28.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412143.jpg (72584 bytes)
Az 1996 októbere óta a NOHAB mellett a Csörgõ a fõ vontatójármû az észak-balatoni vonalon. ( Szergej már csak elvétve látható) A2143 éppen egy személyvonattal kapaszkodik fel Balatonakarattya felé.
Dátum: 1997. 08. 10.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2143.jpg (78275 bytes)
A 2143-mas félreállítva Komáromban. Ezekben a napokban
a Sopianae-val (Pécs-Sárbogárd-Székesfehérvár-Komárom-Gyõr-Pozsony és vissza)
közlekedett Sárbogárd és Komárom között.
Az 1997/98-as menetrend szerint viszont a Sopianae már
nem érintette Komáromot, Veszprémen át közlekedett, õsszel
pedig meg is szüntették, azóta csak Rajkáig közlekedik
sebesvonatként, s persze nem viseli a Sopianae nevet sem.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412144h.jpg (55164 bytes)
A kiállítási darab a Dombóvárról érkezett, 1999 karácsonyára felújított M41,2144.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2144c.jpg (131529 bytes)
Amikor 11 év multán sikerült végre újra lefényképeznem
kedvencemet sajnos félreállítva, lelakatolva, rendkívül
rossz állapotban találtam. A tükreit a 2120-as le is "nyúlta".
Mögötte a szintén beteg 1307-es Szili és a 219-es Púpos látszik.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144d.jpg (60620 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144e.jpg (78365 bytes)
A 2144-es Csörgõ a 239-es Púposról fényképezve.
Elõtte a 1307-es Szili, mögötte a 144-es Szergej látszik.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2144b.jpg (71796 bytes)
Kedvenc Csörgõm a déli pesti gyorssal.
Dátum: 1987. 05. 23.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412144a.jpg (104867 bytes)
Kedvenc Csörgõm még dombóvári korában Baján. (Jelenleg Hatvanhoz
tartozik.)
Figyeljük meg, hogy ekkoriban a Csörgõknek még nem volt
"kéményük"!
Dátum: 1987. 1. 25. 12:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412145.jpg (88368 bytes)
Az egykori szekunderrugós forgóvázas Csörgõ Dombóvárról egy éve Debrecenbe került, onnan helyezték ki Püspökladányba. Nagyfelújítáast és kócsagos címert is kapott. Személyvonatozik, de teherrel is elküldik Vésztõ irányába.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412145p.JPG (68313 bytes)
Az egykori szekunderrugós kísérleti forgóvázas Csörgõ. Dombóvárról 1995-ben került át Debrecenbe. Onnan Püspökladányba helyezték ki a 101-es vonal személyforgalmához. Vésztõ felé is eljár, tehervonatokkal.
Dátum: 1998. 02. 15.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2145.jpg (129819 bytes)
Ez a Csörgõ eredetileg kísérleti forgóvázzal, szekunder
rugózású kivitelben készült, de mire 1986-ban megismertem,
már ugyanúgy nézett ki, mint a sorozat többi darabja.
Kb. négy éve elkerült Dombóvárról, jelenleg Püspökladány
és környéke a vélhetõ tartózkodási helye.
Dátum: 1987. 09. 06.
Helyszín: Baja, pesti úti felüljáró
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412146.jpg (45990 bytes)
Egykor fehérvári, ma miskolci Csõri.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
IM000138.JPG (78213 bytes)
Az elobb érkezett Dácsia indul vissza M41 2147 társaságában Boba felé.
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
79.jpg (94933 bytes)
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412147.jpg (60651 bytes)
A 19703-as vonatról leakadva, visszatér a fehérvári állomás balatoni végéhez, ott várja meg a 9718 sz. vonatot. Kopott külseje ellenére jó erõben levõ gép.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412147_1.JPG (73537 bytes)
Veszprém felõl érkezõ személyvonat.
Dátum: 1999. 07. 25. 16 óra
Helyszín: Vinye
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412147.JPG (61521 bytes)
M41 2147 Eplény után a 82 fõútvonal keresztezõdésénél.
(Eplény-Veszprém között)
Dátum: 1999. 05. 15.
Helyszín: Eplény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
M412148_1.JPG (74538 bytes)
Itt mintha egy motor szokott volna lenni...
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412148_2.JPG (60108 bytes)
Kívülrõl egész szépnek tûnik ez a szerelés alatt álló
mozdony.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412148_3.JPG (185182 bytes)
Az M41 relészekrénye.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m41-2148a.jpg (58616 bytes)
A szépen rendbetett fehérvári 2148-as a Szekszárdról
Székesfehérvárra közlekedõ személyvonattal.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412149-bgyorok.JPG (231885 bytes)
8642 számú vonat.
Dátum: 2001. 05. 01.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412149-bgyorok1.JPG (208687 bytes)
9513 számú vonattal a kemping mellett, ahol laktunk.
Dátum: 2001. 04. 29.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
M412149_1.jpg (57377 bytes)
Ismét egy gép a parajosban. A pályaszám alig látszik rajta.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412149_2.JPG (77713 bytes)
A grafittizõk már megtámadták.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m41Balreggel.JPG (72283 bytes)
9757 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 18. 07:38
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412149a.JPG (32377 bytes)
9731 sz vonat.
Dátum: 1999. 07. 14. 20:37
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412149t.JPG (41767 bytes)
Tehervonattal igyekszik Zirc felé a 2149-es Csörgõ. Használatát a nagy emelkedõk miatti teljesitményigény és az alacsony tengelyterhelés indokolja.
Dátum: 1998. 12. 08.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2149.jpg (78519 bytes)
A 2149-es Szekszárdon félreállítva. Ezen a reggelen õ jött
le Székesfehérvárról.
Dátum: 1997. 05. 15. 09:36
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M412150_1.JPG (100682 bytes)
Az M41 hõntartója.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_2.JPG (96590 bytes)
A 12 hengeres Pielstick motor.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_3.JPG (84544 bytes)
Az M41 légsûrítõje.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_4.JPG (85600 bytes)
A dízelmotor másik oldala.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_5.JPG (71465 bytes)
Gázolaj fogyasztás mérõ.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_6.JPG (97140 bytes)
A hirdaulikus hajtómû.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_7.JPG (74388 bytes)
Az M41 hûtõje.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_8.JPG (75530 bytes)
A központi hajtómûbõl kijövõ kardán és a légtartályok a
mozdony alján.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_9.JPG (69579 bytes)
A kardántengely. (Jó vastag...)
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
M412150_10.JPG (64105 bytes)
A tengelyhajtómû.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m412150b.jpg (48777 bytes)
A 975 sz. gyorsvonattal közeledik
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412150a.jpg (65762 bytes)
A feltámasztott 2150-es a 39552 sz. Gyõr-Veszprém-Csajág-Zánka személyvonattal az alagútnál.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Balatonkenese, alagút
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2150a.JPG (78573 bytes)
A 2150-es Csõresz itt, Fehérváron kezdte a pályafutását,
majd Miskolcra került, ahonnan nem rég, a kassai vasútvonal
villamositása után tért vissza elsõ fûtõházához. A képen
friss fõvizsgával, de üzemképtelenül látható.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412150i.JPG (79358 bytes)
Tapolcai személyvonattal indul.
Dátum: 1998. 09. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412151-makoujvaros.JPG (238734 bytes)
Dátum: 2001.
Helyszín: Makó-Újváros
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412151.JPG (74889 bytes)
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Hódmezõvásárhely
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412151.jpg (54254 bytes)
A Corona ngy. makói szárnyával indulásra kész
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412152_1.JPG (73825 bytes)
37114 sz. vonat.
Érkezés Szentesrõl, továbbindulás Lakitelek-Kecskemétre.
Még jó, hogy a hangosbemondó közli, hogy a Szentesrõl
érkezõ vonat csak Szolnok állomásig közlekedik.
A táblát megfordították a kocsin ugyan, de azon csak
Szolnok-Lakitelek felirat szerepelt. Utastájékoztatás magas
foka...
Dátum: 1999. 04. 24. 14:10
Helyszín: Szolnok
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412152a.JPG (77199 bytes)
7243 sz. vonat.
Dátum: 1999. 04. 17. 15:35
Helyszín: Szentes
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
Csorgo2152a.jpg (63075 bytes)
A Fehérvárról Szentesre került Csörgõ a 37413-mas vonatot
hozta meg Szentesrõl. Háromnegyed óra multán ugyanezzel a
szerelvénnyel indult tovább Lakitelken át Szolnokra
(már 37141-es vonatszám alatt).
Dátum: 1999. 03. 26.
Helyszín: Kiskunfélegyháza
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412152s.jpg (66753 bytes)
Egy Makóról érkezett személyvonattal
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412152n.jpg (50556 bytes)
Az MDmot3034 szerelvényével jött fel a Nyugatiba a 2917sz. személyvoantként a 2152-es Csörgõ. Egyébként ritkán vetõdik Budapestre.
Dátum: 1999. 02.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412152.JPG (60736 bytes)
Ez a õs-szentesi Csörgõ nagyon ritkán kerül csak Kecskemétre kihelyezésre. Általában a 130-as vonalon közlekedik. Most egy Szentes-szolnoki személlyel érkezett.
Dátum: 1998. 10. 12.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412154.jpg (71157 bytes)
Dátum: 2000. 11. 09.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412154i.jpg (59464 bytes)
Mátészalkára indul a 6324 sz. személyvonattal, mely aznap 12 kocsiból állt. A vezér nagyon óvatosan indított, így a mozdony még okoska létére sem füstölgött.
Dátum: 2000. 11. 09.
Helyszín: Debrecen
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412155-br.jpg (195562 bytes)
Miskolc-Ózd személyvonattal
Dátum: 2001. 07. 21.
Helyszín: Bánréve
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
2m41ms.jpg (38504 bytes)
Két miskolci Csörgõ
Dátum: 1999.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412155.jpg (39350 bytes)
A miskolci 2155-ös Csörgõ
Dátum: 1999.
Helyszín:
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412156-sajo.jpg (133452 bytes)
A 35415 sz. Tornanádaska-Miskolc vonattal
Dátum: 2001. 07. 20.
Helyszín: 94-es vonal, Sajóecseg, Sajó-híd
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412156.jpg (56810 bytes)
Egy tornanádaskai személyvonattal
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412157-bgyorok.JPG (226832 bytes)
S8802 vonattal a balatongyöröki ívben.
Dátum: 2001. 04. 29.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412157-bece300.JPG (249636 bytes)
S8801 vonattal Becehegy és Balatongyörök között, egy barátom 300-as objektívjét használtam, háttérben a Szigligeti vár.
Dátum: 2001. 04. 29.
Helyszín: Becehegy
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412157-bece.JPG (238836 bytes)
S8801 vonattal Becehegy és Balatongyörök között.
Dátum: 2001. 04. 28.
Helyszín: Becehegy
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Csorgo2157f.JPG (57732 bytes)
A kép emléket állit a 830-as gyorsnak, amely áldozatul
esett az InterPicinek (remélem, csak átmenetileg).
Dátum: 1999. 04. 08. 8:14
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2157e.jpg (95548 bytes)
"Én Szergejt vártam!"-olvasható le Werner arcáról
a csalódottság. Az S7807-es számú vonat ettõl a menetrendi
idõszaktól lett csõris vonat, elõtte MD-s volt. Nyáron
viszont többször is elõfordult, hogy Szergej továbbította
ezt a vonatot a Kiskunhalas és Dombóvár alsó közötti szakaszon.
Mellesleg, ami az egyiknek bánat, az a másiknak öröm.
Én kimondottan örültem neki, hogy bõ negyed év múltán újra
üdvözölhettem a dombóvári Csörgõ flotta legújabb tagját.
Dátum: 1998. 10. 02. 9:36
Helyszín: Dombóvár, Kapos-híd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412157u.JPG (57435 bytes)
A Kiskunfélegyháza - Baja - Dombóvár - Kaposvár sebesvonattal (S7807)kel át éppen a fútõház melletti Kapos-hidon. A vonat nyári hétvégéken Fonyódig közlekedik.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412157.JPG (83416 bytes)
A Kiskunfélegyháza - Baja - Dombóvár - Kaposvár sebesvonat (S7807)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2157.jpg (124473 bytes)
Ez a Csörgõ a 2140-essel együtt került
Székesfehérvárról Dombóvárra
az 1996-os menetrendváltáskor. A 2142-es 1997.
nyári Szombathelyre helyezése óta õ
a bajai gyorsok egyik beosztott gépe. Ezen a képen
is ilyen minõségében érkezik meg
Dunaújvárosba Bajáról.
Dátum: 1998. 01. 22. 14:28
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2157c.jpg (73815 bytes)
1997 nyarán a hét dombóvári Csörgõbõl öt Bátaszék körül
teljesített szolgálatot. Talán fölösleg is volt belõlük,
ugyanis mindig lehetett látni álló M41-est is a bátaszéki
fûtõház mögött, ahol ez a kép is készült. Ez a váratlan
csörgõbõség a fûtési szezon beköszöntével, illetve a 2142-es
szombathelyre kerülésével szûnt meg.
Dátum: 1997. 07. 29. 6:10
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2157a.jpg (61116 bytes)
A déli pesti gyorssal...
Dátum: 1997. 01. 26.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2157b.jpg (82916 bytes)
Dátum: 1997. 01. 26.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412158.jpg (60194 bytes)
A mozdony kihúzott az állomás végén a nyílt vonalra, hogy ráálljon a Partium nemzetközi gyors szerelvényére (melynek elsõ - csapi -felében magam is utaztam)
Dátum: 2000. 11. 09.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.