A hu/diesel/m41 könyvtárban található képek listája:
m412190.JPG (49203 bytes)
Dátum: 1999. 04. 03.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412190a.jpg (81893 bytes)
A 9013 sz. személyvonattal kapaszkodik fel Veszprém felé.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: 20. vonal 776. szelvény
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412190v.jpg (63428 bytes)
A 2190-es visszatér Veszprémbõl a 9014 sz. személyvonattal, a városlõdi töltésen
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Városlõd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412191g.jpg (58915 bytes)
A 2191-es Csörgõ egy veszprémi személyvonattal. Már nem füstöl, mert az elrepedt hengerfejet kicserélték
Dátum: 1999. 08. 09.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2191.JPG (71500 bytes)
S ez még csak a kezdet! A 2191-esbõl áradó olajos
füst a következõ pillanatokban belepte az egész
veszprémi állomást.
A vonat különben Gyõrbe közlekedett.
Dátum: 1999. 05. 13. 11:10
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412192b.jpg (118027 bytes)
A 2000. évi menetrendváltással Celldömölkrõl Tapolcára került Csörgõk egyike, a 19706 sz. péntekenként közlekedõ sebesvonattal Tapolca felé indul
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412192g.jpg (101268 bytes)
Itt még celldömölki állományban, a gyõri személyállomás soproni végén vonatra vár.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412192v.jpg (78092 bytes)
Személyvonattal kapaszkodik Veszprém felé.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: 20. vonal, 692. szelvény
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
7.jpg (51608 bytes)
7. M41 2193 érkezik meg a 39222-es nemistudom milyen vonattal amely Bobáig hozza a 907-es Egerszegi kocsijait. Nem kellett félni a Csörgo túlterhelésétol. A mozdony eredeti szép külseje kissé megkopott (megj.: Groh).
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
8.jpg (71592 bytes)
8. Ugyan ez a vonat kicsit hátulról, látható a masszív szerelvény.
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
Csorgo2193.JPG (92651 bytes)
A Gigant Club kitalálójának a szive csücske ez a Csörgõ,
amely ezúttal Veszprémtõl Ajkáig szállitott minket Wernerrel.
(A vonat a 9064-es, amely munkanapokon közlekedik a fenti
két állomás között.)
Dátum: 1999. 05. 13. 12:05
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412193_1.jpg (54922 bytes)
Veszprémtõl Ajkáig a 9064-es vonattal mentünk tovább, miután felesleges cuccainktól megszabadultunk. A vonatot Imre kedvence, a 2193-as Csörgõ húzta.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412193.jpg (75125 bytes)
A korszerûsített 2193-as celli Csörgõ az egy kocsiból álló
zalaegerszegi gyorssal (959 sz) indul.
Dátum: 1998. 07. 04. 08:40
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
M412194sh.JPG (40908 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
M412194sh2.JPG (41457 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
m412194sh3.JPG (32638 bytes)
Azért van aktív mozdony is Sátoraljaújhelyen: naná, hogy M41.
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
22.jpg (80917 bytes)
M41,2194
Dátum: 2001.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m41-2194.jpg (28764 bytes)
A 2194-es Mezõzombor bejáratánál áll egy Szerencs és
Sátoraljaújhely közt közlekedõ személyvonattal.
Dátum: 1997. 06. 08.
Helyszín: Mezõzombor
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41mot.jpg (80418 bytes)
Az M41,2194 javítás alatt álló motorja 1996 októberében Miskocon. A motor méretei nem úl nagyok a leadott 1325 kW teljesítményéhez képest.
Dátum: 1996. 10.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
Csorgo2195g.jpg (135772 bytes)
A 2195-ös Csörgõ szusszanásnyi pihenõn. Kerékesztergálásra
tért be a dombóvári fûtõházba.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2195kerekpar.jpg (68857 bytes)
A 2195-ös Csörgõ kiszerelt kerékpárja. Mögötte az egyik
függõleges hordmûrugó is kivehetõ.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2195e.jpg (135953 bytes)
Amikor egyszerre közel 1800 paripa ébred álmából...
Dátum: 1998. 08. 03. 11:46
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2195d.jpg (102983 bytes)
A bajai Dunahídhoz közeledõ 830-as gyors a gemenci kereszttöltésen.
Dátum: 1998. 02. 11. 10:23
Helyszín: Baja Dunafürdõ közelében
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2195c.jpg (57531 bytes)
M41 2195 bejár Bajára a 830-as pesti gyorssal. Ez volt
az elsõ nap, amikor Szekszárdon nem jött szembe az S8307-es...
Dátum: 1997. 09. 28. 10:25
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412195b.jpg (31374 bytes)
A jelenleg (1998. március) második legfiatalabb dombóvári
Csörgõ indulásra készen Baján a Dunaújvároson át Budapestre
közlekedõ gyorsvonattal a vasárnap déli hóesésben. A mögötte
található kerékpárszállító kocsin jól látható a piktogram.
Dátum: 1997. 01. 12. 12:00
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412195a.jpg (106530 bytes)
M41 2195 Baján egy Sárbogárdon át Budapestre közlekedõ
gyorsvonattal
Dátum: 1986. 10. 22.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41_2196.jpg (71683 bytes)
A Debrecen-Mátészalka személyvonatokat debreceni M41-esek továbbítják
Dátum: 2000.
Helyszín: Mátészalka
Fotó: Lévai János
Digitalizálás: Lévai János
m41-2196.jpg (39934 bytes)
Egyik elsõ képemen az azóta már sajnos Debrecenbe elkerült
2196-os Csörgõ jön kifelé az állomásról az esti pesti
gyorssal.
Dátum: 1986. 08. 27. 17:42
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412197-mocseny.JPG (267761 bytes)
2001. április 28-én az S7807 Kiskunfélegyháza-Dombóvár alsó sebest Bátaszékig M62 194 vitte, a Gemenci erdõn 110 km/h sebességgel döngetett keresztül (kocsival mentem mellette!). Bátaszéken gépcsere volt, a Szergej helyett két Csörgõ vitte tovább (M41 2197+2141), majd a vonat egy csoport kérésére megállt Mõcsény megállóhelyen is.
Dátum: 2001. 04. 28.
Helyszín: Mõcsény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412197.JPG (64863 bytes)
Dátum: 1999. 06. 02.
Helyszín: Baja
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
Csorgo2197g.jpg (135674 bytes)
A Körfûtõház 100. születésnapján kiállított gépek egy
része. A három gép közül a jobb szélsõ 3019-es Zetor nem
dombóvári (Dombóvárnak már régóta nincs M31-ese), hanem
Szegedrõl érkezett. A 2197-es Csõri bennszülött, s a 225-ös
Púpos is dombóvári állományban van.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2197h.jpg (85883 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
50line01.jpg (122025 bytes)
50-es vonal, Bonyhád és Bátaszék között
Dátum: 1998. 08. 19.
Helyszín:
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m41-2197f.jpg (137031 bytes)
A Kölesd-Alsótengelic és Szedres közti pályaépítés miatt
1998. április 20-tól június 15-ig vonatpótló buszok
jártak Nagydorog és Tolna-Mözs között. A képet akkor
készítettem, amikor megérkeztünk a vonatpótló buszokkal
Nagydorogra, ahol már várt minket a 839-es gyors normális
szerelvénye az ekkor még jéghideg, lezárt 2197-essel.
(A mindenkori Vezér is ekkor jön Bátaszékrõl.)
Dátum: 1998. 04. 27. 07:08
Helyszín: Nagydorog
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2197e.jpg (105352 bytes)
A 2197-es befut Dunaújvárosba az S8303-mas vonattal (Baja-Budapest Déli).
Dátum: 1997. 10. 13.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412197.jpg (54823 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
m41-2197d.jpg (61307 bytes)
A 7835-ös személyvonat (Kiskunhalas-Bátaszék) a 830-as
gyorsra (Budapest-Baja) vár, élén a 2197-essel.
Dátum: 1997. 01. 19.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2197c.jpg (91910 bytes)
Ezen a rekkenõ hideg tél végi reggelen a frissen festett
(96. október 30-ai "keltezésû") 2197-es az S8307-es sebesvonattal
messzire repítette anyósomat...
Dátum: 1996. 12. 27. 08:45
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2197a.jpg (63087 bytes)
Hosszú távollét után jelent meg 1987 havas márciusában Baján
a legifjabb dombóvári Csörgõ. A képen a 833-mas pesti gyorssal
indult el éppen Sárbogárd felé.
Felhívnám a figyelmet arra, hogy noha ez a Csörgõ 1982-es évjáratú,
mégis ferde hordmûrugói vannak!
Dátum: 1987. 03. 07. 12:42
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412198-hmv.JPG (250938 bytes)
S7202 (Szolnok-Hódmezõvásárhely). A vonat az új menetrendtõl Makóig közlekedik.
Dátum: 2001. 05. 13.
Helyszín: Hódmezõvásárhelyi Népkert
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Csorgo2198.jpg (66540 bytes)
Az alig 13 és fél hónapos fõvizsgájához képest túl
kormosnak találom ennek a Csõresznek a tetejét.
A képen a Szolnokról Hódmezõvásárhelyre közlekedõ
S7202-es sebesvonattal látható. (Figyeljük meg, hogy
a poggyászkocsi kivételével a vonat Bx és Ax kocsikból áll.)
Dátum: 1999. 03. 27.
Helyszín: Kunszentmárton
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41219801.jpg (117669 bytes)
Dátum: 1999. 01. 23.
Helyszín: Hódmezõvásárhely
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m41219802.jpg (102603 bytes)
7243. sz. vonat Mártély elõtt
Dátum: 1999. 01. 23.
Helyszín: Mártély
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412198hmvhely.jpg (112141 bytes)
A 7233 sz. személyvonattal Hódmezõvásárhely határában
Helyszín:
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m412199a.jpg (48416 bytes)
9714 sz vonat.
Dátum: 1999. 07. 14. 15:42
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412199.JPG (53015 bytes)
Dátum: 1999. 03. 13.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2187_2199.jpg (124327 bytes)
Pozsony-pécsi vonatok találkája. A 2199-es a Vággal éppen
arra vár, hogy mi (a Sopianae) beérkezzünk Komárom felõl,
hogy õ pedig nekiiramodhasson. Balszélen a 2187-es Csörgõ
árválkodik.
Dátum: 1997. 05. 03.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M41_2199_1.jpg (123152 bytes)
M41 keresztre vár, az M61 010 perspektívájából.
Helyszín:
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Tomecz Róbert
m412200-80c.jpg (161035 bytes)
IC 1502-vel halad a talpraállított M41,2200
Dátum: 2001. 07. 22.
Helyszín: 80c vonal, Sárospatak-S.újhely között
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
M412200sc.jpg (63381 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Szerencs
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: -
m412200.JPG (60202 bytes)
A nevezetes számú csörgõ az 520-as sz. gyorsvonattal, mely rendszerint rogyásig tele van, mégis rendszeresen csak 4-5 kocsis. A mozdony többet is elbírna!
Dátum: 1998. 07. 25.
Helyszín: Szerencs
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412202a.jpg (105310 bytes)
Dátum: 2000. 07.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412202b_1.jpg (90194 bytes)
Vegyes összetételû kocsikkal a 2971 sz. vonattal
Dátum: 2000. 07.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412202b.jpg (55321 bytes)
A Kiskunhalasnak a bajai vágányzár miatt kölcsönadott másik Csörgõ, a 2202-es a 7815 sz. személlyel.
Dátum: 1999. 10. 16.
Helyszín: Bácsbokod-Bácsborsód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2202a.jpg (68375 bytes)
A 2202-es Csõri Szentes vontatási telepen 1999.
Virágvasárnapján. A mögötte levõ kocsin,
ha az elsuhanó vonatból jól láttam, egy Pielstick
motor van darabokban.
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Szentes
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412202n.JPG (85161 bytes)
A 2917-es reggeli Kecskemét-Lajosmizse-Bp Nyugati vonattal, melyet MD szokott teljesiteni, de az éppen Kalocsán szolgált a bevonulás miatt.
Dátum: 1998. 11. 11.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
73.jpg (55890 bytes)
M41 2203-as is vonatra jár
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
Csorgo2203.JPG (66831 bytes)
M41 2203 a 9013-mas Szombathely-veszprémi személyvonattal.
Dátum: 1999. 05. 13. 15:58
Helyszín: Városlõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412203v.jpg (74897 bytes)
Egy jó kiadós hagymás rostélyos elfogyasztása után éppen kifelé jöttünk az étterembõl, amikor felbukkant egy szombathelyi személy a 2203-as Csörgõvel.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Városlõd, mh.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412203.JPG (47496 bytes)
Az 1997-es géptértûz után gyorsan fõjavítást kapott, azóta rendszeresen jár.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412203m.jpg (101483 bytes)
A 2203-as csörgõ motorja és hidraulikus hajtómûve kiszerelve egy géptpri tûzeset után
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412203pcs.jpg (163727 bytes)
M41 2203 befut Porva-Csesznekre a 39515 sz. Zirc-Gyõr személyvonattal
Helyszín: Porva-Csesznek
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
66.jpg (48934 bytes)
M41 2204 éppen a gurítóra húz ki, hogy onnan majd a Sátoraljaújhelyre közlekedo gyorsra álljon rá amit cellig Szili hoz….
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
70.jpg (125918 bytes)
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412204a.jpg (82219 bytes)
A 9066 sz. személyvonattal gurul le Ajkára.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: 20. vonal, 778. szelvény
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412204_1.jpg (74259 bytes)
Csörgõ 1 kocsival...Hmmm...A Muntenia ngy. zalaegerszegi szárnyához csatlakozó közvetlen celldömölki kocsi, Celldömölk és Boba között. Így nincs szükség gépmenetre és a (Gyõr)-Celldömölk-Zalaegerszeg összeköttetés is biztosított.
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412204.jpg (15607 bytes)
Dátum: 1991. 11.
Helyszín: Ukk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
m412205.jpg (72484 bytes)
A 697-es Gyors szombathelyi része érkezik Záhony felõl.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
szhely.jpg (58777 bytes)
A 9513-as Tapolcára menõ vonat halad ki Szombathelyrõl az
M41 2205-tel.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412205.JPG (89161 bytes)
A celli Csörgõ a Záhony-Szombathely gyorsvonattal érkezik
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2206e.JPG (49513 bytes)
M41 2206 a 9017-essel és Wernerrel.
Dátum: 1999. 05. 14. 6:42
Helyszín: Városlõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2206d.JPG (65131 bytes)
Vissza Szombathelyre a 9014-essel.
Dátum: 1999. 05. 13. 15:13
Helyszín: Városlõd-Kislõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2206c.JPG (70070 bytes)
A 2206-os Csõri immáron celli felségjelzés alatt, bár
a kinézete ekkor még az északis idõkre emlékeztetett.
(Azóta lemosták.) A vonat a 9015-ös Celldömölk-veszprémi.
Dátum: 1999. 05. 13. 13:11
Helyszín: Ajka
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412206_1.jpg (66022 bytes)
Az egykor északi csörgõt most celldömölkiként láthattuk viszont egy Veszprém-Szombathely személyvonattal.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Városlõd-Kislõd vá.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
rakos.JPG (74704 bytes)
A képen a M41,2206 látható, elõtte a motorja szétszerelve. A motorolajban csapágyfémet találtak, szükséges a javítás.
Dátum: 1998. 06. 27.
Helyszín: Bp. Rákos, mozdonyszín
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412206.jpg (105398 bytes)
Dátum: 1998. 04. 05.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2206a.jpg (89688 bytes)
A Gerecse (Bp. Nyugati-Tokod-Révkomárom-Pozsony) éppen
befut Komáromba.
Dátum: 1997. 05. 03.
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2206b.jpg (78423 bytes)
A Gerecse Komáromban.
Dátum: 1997. 05. 03.
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412207v.jpg (75352 bytes)
Az 1999 tavaszáig az Északi VFnél dolgozó Csörgõ most szálláshelyünk közelében bukkant fel egy reggeli személyvonattal.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Városlõd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412207n.JPG (83428 bytes)
A "Nagyhetes", az utolsóként gyártott Csörgõ (1983) még az Északi VF állományában. A villamositás után Celldömölkre állomásitották
Dátum: 1998. 11. 02.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41-2207.jpg (129937 bytes)
Dátum: 1997. 11. 22.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412207b.jpg (83431 bytes)
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m41motor.jpg (102201 bytes)
Az M41,2207-be szerelt Pielstick -motor.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m412207.jpg (21718 bytes)
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Bosnyák László
Digitalizálás: Jákli Imre
M412208_Oriszentpeter.jpg (221438 bytes)
a CITADELLA IC roboghat át megállás nélkül
Dátum: 2001. 07. 08.
Helyszín: Õriszentpéter
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m412208ic1.jpg (53274 bytes)
IC 915-tel Csornára tart
Dátum: 2001. 01. 20.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412208u.jpg (111285 bytes)
Fõmûhelyes Csörgõ, a szombathelyi személyvonattal érkezik.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412208-2126sr.jpg (53512 bytes)
Friss fõmûhelyes gép személyvonattal kicsit kopottabb társa (2126) mellett
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412208a.jpg (42240 bytes)
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41m43sr.jpg (51180 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2208a.JPG (111946 bytes)
M41 2208 áthúz a 373-massal (Muntenia).
Dátum: 1999. 05. 13. 12:37
Helyszín: Szentgál
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m412208i.JPG (84428 bytes)
Ez a Csörgõ a szombathelyiek legstabilabb IC-fordája. Itt a 915-ös IC-vel robog el 100 km/h sebességgel.
Dátum: 1998. 12. 06.
Helyszín: Beled, 16-os vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412208.JPG (90900 bytes)
Az IC917-tel
Dátum: 1998. 08. 11.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412208.jpg (63817 bytes)
A 914-es Répce Intercity Szombathelyhez közeledik
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412208b.JPG (68902 bytes)
az IC913 sz. vonattal
Dátum: 1998. 01. 02.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
cs01.jpg (62854 bytes)
Dátum: 1989.
Helyszín: Rajka
Fotó: Illés József (Csicsó)
Digitalizálás: Hegedûs Norbert
m41m41ce.jpg (63356 bytes)
A 2209-es a 8801 sz. pécsi sebessel, a 2203-as pedig egy veszprémi személlyel indulásra várnak.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Csorgo2209arny.JPG (28296 bytes)
Az 55-ös út alsónyéki átjárójában látható a
2209-es sziluettje a 836-os gyors négy kocsijával.
Dátum: 1999. 04. 14. 19:29
Helyszín: Alsónyék
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Csorgo2209k.jpg (83098 bytes)
A Duna-híd elõtt a 835-össel.
Dátum: 1999. 03. 24. 12:10
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209j.jpg (54667 bytes)
Negyed évvel azután, hogy Dombóváron darabokban
láttuk, megifjodva újra futja a kilométereket a
2209-es. Itt Baját hagyja el egy szomorkás hangulatú
vasárnap délben a 835-össel.
Dátum: 1999. 01. 24. 12:06
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209d.jpg (115054 bytes)
Az egykori GYSEV Csörgõt kibelezve, de már összeszerelés
elõtt találtuk harmadik fûtõházában. (A GYSEV-tõl elõbb
Szombathelyre került.) Remélhetõleg rövidesen újra járni
fog. (November 2-áig nem láttam. - B.T.)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209gepter.jpg (52385 bytes)
A 2209-es géptere a Pielstick motor nélkül.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209kardan.jpg (63238 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor1.jpg (93323 bytes)
A Pielstick motor és gazdája
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209motor2.jpg (62502 bytes)
A 2209-es Csörgõ Pielstick motorja bevizsgálás után,
visszaszerelés elõtt.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Csorgo2209vezerallas_1.jpg (66510 bytes)
A javítás alatt álló 2209-es Csörgõ vezérállása.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, Négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412209.JPG (55945 bytes)
A 2209-es Csörgõ a dombóvári vontatási telepen szétszedve.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m41-2209c.jpg (67023 bytes)
Ez a Csörgõ mint GYSEV M41 002 kezdte a pályafutását
1979-ben. A Gyõr-Sopron vasútvonal villamosítása
után a MÁV-hoz került Szombathelyre, majd
az 1993-mas menetrendváltástól Dombóvárhoz
tartozik.
A képen egy személyvonatot továbbít
Kiskunhalasról Bátaszékre.
Dátum: 1997. 07. 15. 09:40
Helyszín: Bácsalmás
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m41-2209b.jpg (132252 bytes)
A 2209-es Csörgõ befut Tolna-Mözsre Bajáról a 835-ös gyorssal,
aholis már várja az S8302-es sebes. (A jobb szélen a 1026-os M43-mas
is megfigyelhetõ.)
Dátum: 1997. 04. 29. 13:04
Helyszín: Tolna-Mözs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m412210ic1.jpg (47581 bytes)
Az IC 912 sz. vonattal eléri Beled állomást
Dátum: 2001. 01. 20.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210ic2.jpg (55006 bytes)
Az IC 913 sz. vonattal
Dátum: 2001. 01. 20.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210c.jpg (92958 bytes)
Rááll az IC 914-re.
Dátum: 2000. 02.
Helyszín: Csorna
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210.jpg (81996 bytes)
Az IC 914-gyel mentünk Szombathely felé, amikor a vonat Sopronnémeti táján gyanúsan lassulni kezdett. Magyarkaresztúr mh.-t elhagyva már igen lassan mentünk, aztán nyílt pályán megállt a vonat. A mozdonyban hûtõvízcsõ-szakadás történt.
Dátum: 2000. 02.
Helyszín: 16. vonal
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
m412210i_1.jpg (197336 bytes)
IC vonattal Szombathelyre robog
Dátum: 2000.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210i.jpg (92845 bytes)
A felújított M41,2210 az IC912 sz. Inter City vonattal robog a szép kisalföldi tájban, Szombathely irányába.
Dátum: 1999. 08. 07.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210_1.JPG (46623 bytes)
Egy számitógépesitett Csörgõ. Aznap egy kisebb hiba miatt nem vitte el ezt a vonatot.
Dátum: 1998. 11. 01.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412210.JPG (58581 bytes)
A friss fõvizsgás, elektronikus vezérlésû 2210-es Csörgõ. Szegény azóta sokat botladozik, így helyette az IC fordában a 2208 mellett a 2167, a 2212 vagy a 2139 szerepel.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41m62.jpg (77115 bytes)
"Atomfogat"! A 2210-es Csörgõ és a 210-es Szergej a Gy 902-vel (Szombathely-Bp Déli). Nagy vonatterhelések esetén 1 Szergej már nem elég a bakonyi meredek szakaszokon.
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41cab1.jpg (58168 bytes)
Az M41,2210-es mozdony vezérállása
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m41cab2.jpg (73603 bytes)
Az M41,2210-es mozdony vezérlõasztala. Nagy üresjárati fordulatszám: 1550 1/perc.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m41gep.jpg (58553 bytes)
Az M41,2210-es mozdony motorja.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthard
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
piels_1.JPG (79737 bytes)
A motor elhelyezése a M41-es mozdonyban (2210). A motor elõtt látható a hõntartó.
Dátum: 1997.
Helyszín: Szentgotthárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412167-2211sr.jpg (56006 bytes)
A Celldömölk-Szombathely közötti vágányzár ideje alatt készült képen az M41,2211 egy gyorssal, az M41,2167 egy személyvonattal látható.
Dátum: 2000. 01.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412211.JPG (39658 bytes)
Dátum: 1999. 04. 03.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m412211i.jpg (46884 bytes)
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412211a.JPG (89518 bytes)
100 km/h sebességgel robog át az állomáson a Muntenia nemzetközi gyorssal.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Sárszentmihály
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412211c.JPG (72252 bytes)
A Muntenia nemzetközi gyorssal Szombathelyre tér vissza.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Nádor-csatorna hid, 20-as vonal, Csór
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212-bgyorok.JPG (246039 bytes)
8642 számú vonat.
Dátum: 2001. 04. 29.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m412212.jpg (249934 bytes)
Dátum: 2001. 04. 11.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m412212b_1.jpg (99165 bytes)
A 2000. évi menetrendváltással Szombathelyrõl Tapolcára került Csörgõ a 29-es vonalon
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212c.jpg (83226 bytes)
Az IC916 sz. Intercity vonattal húz el Szombathely felé.
Dátum: 1999. 08. 08.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212b.jpg (64869 bytes)
Az esti Claudius IC-vel (IC911)
Dátum: 1999. 08. 07.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212a.jpg (50026 bytes)
Az IC911-el (Szombathely-Budapest) Csorna felé száguld
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412212v.jpg (79075 bytes)
Egy Veszprémbõl Szombathelyre igyekvõ reggeli személyvonattal áll a látványos megállóhelyen.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Városlõd, mh.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m41balaton.jpg (43024 bytes)
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Keszthely-Tapolca vonal
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
IM000150.JPG (100727 bytes)
Szegény M41 2213 már nem indul többet sehova. Ha jól tudom a 11-esen egy gépkocsival ütközött…
Láttunk ennél csúnyábban törött gépet is felújított állapotban.
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m412213.jpg (73280 bytes)
A 9013-as személyvonat megy Veszprémbe.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m412213.JPG (38775 bytes)
A szombathely-veszprémi (1997 júniusig púposfordás) személyvonattal.
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M412214_Zalacseb.jpg (209833 bytes)
Zalacséb-Salomvár az 1. vágány rakodóvágány, a 2. vágányt a
9564 sz vonat foglalja el, így az áthaladó CITADELLA IC kénytelen a 3. vágányon, kitérõben áthaladni. A jelzõkön megfigyelhetõ, hogy a végleges biztber még nincs kész..
Dátum: 2001. 07. 03.
Helyszín: Zalacséb-Salomvár
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m412214a.jpg (49957 bytes)
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412214sr.jpg (68539 bytes)
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Sárvár
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412214.JPG (60019 bytes)
A Muntenia (373 sz.) nemzetközi gyorssal
Dátum: 1997. 10. 24.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m412214.jpg (47548 bytes)
Az 1995-ös menetrendváltás óta a Budapest-Zalaegerszeg vonatok ismét Veszprém érintésével közlekednek, egyesítve a szombathelyi gyorsokkal.
A zalaegerszegi vonatrészt egy rövid idöszaktól eltekintve általában Csörgö húzta Bobától.
Dátum: 1995. 06.
Helyszín: Zalabér-Batyk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.