A hu/diesel/m44 könyvtárban található képek listája:
m44futohaz.jpg (75371 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
2m44_rr.JPG (62345 bytes)
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44_dina.JPG (43255 bytes)
Egy szépen rendbe tett M44 fõdinamó. Láthatók a szellõzõventillátorok is.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bobohfej.JPG (67803 bytes)
Dátum: 1998. 05. 08.
Helyszín: Rákos motorszín
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bobo_sz2.JPG (56575 bytes)
Bobó személyvonattal!
Dátum: 1998.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
bobo_sz4.JPG (70439 bytes)
Gyorsítás! Bobó személyvonattal az 1-es vonalon.
Dátum: 1998.
Helyszín: Szõny
Fotó:
Digitalizálás:
m44tc.jpg (78605 bytes)
M44 sorozatú mozdony vontatómotorja
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44bogie.jpg (42818 bytes)
Helyszín:
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás: Jákli Imre
m44kozel.jpg (59761 bytes)
Helyszín:
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás: Jákli Imre
m44rakos.jpg (63632 bytes)
Rákos vontatási telep M44-esei- itt nagy javítóbázis mûködik.
Helyszín: Bp. Rákos vá.
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás: Jákli Imre
m44-002.jpg (117223 bytes)
Az M44-es mozdonyok sorozatának második darabja 1957-bõl. Még egyben van. 1992 október 12-én selejtezték.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44002.JPG (72543 bytes)
A M46 mellett egy másik "élõ kövület" a M44,002, a DVM-2 mozdony 2-es számú prototípusa 1957-bõl. az 1-es a GySEV M44,301 psz-ot viseli jelenleg.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44010_1.jpg (97148 bytes)
M44,010 (a nullsorozatra jellemzõ géptérajtókkal)
és V46,001. A Bobó Székesfehérvárról lett kihelyezve
állomási tartaléknak, jelenleg azonban elõkamra-beszakadás
miatt áll. A V46,001 is jelenleg áll, baleset miatt
Ferencvárosban.
Dátum: 1996.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44010.jpg (116605 bytes)
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m44026.JPG (86640 bytes)
A 37312 sz. vonat Mezõhegyesre.
Dátum: 1999. 04. 24. 10:40
Helyszín: Orosháza
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m4413639.jpg (113229 bytes)
A 039-es és a 136-os Bobó együtt. Megfigyelhetõ a különbözõ gépttérajtó-zsaluzat.
Dátum: 1997. 07.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44050.jpg (54076 bytes)
Egy öreg Bobó tolat a felújított Bhv szerelvénnyel.
Dátum: 1998. 07. 24. 18:28
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m44050gu.JPG (51605 bytes)
A ferencvárosi gubacsi kitérõkörzetben dolgozó M44,050 éppen tehervonatot állít át a Nyugati Rendezõ egyik kihúzóvágányán.
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44053_1.jpg (67449 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m44053bz.JPG (35403 bytes)
A 053-as Bobó éppen a Bz328-at segélyezi. A Bz Pilisvörösváron feküdt el.
Dátum: 1997. 12. 08.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44053.jpg (90344 bytes)
Valamikor régen...
Helyszín: Pusztaszabolcs
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
dupm44sg.jpg (67519 bytes)
M44,056 és 522 összekötve
Dátum: 1999. 09. 25.
Helyszín: Szeged
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44056.jpg (32501 bytes)
Dátum: 1987.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
Bobo057teto.jpg (64955 bytes)
A 057-es Bobó felülnézetbõl.
Dátum: 1998. 11. 10.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Bobo057a.jpg (72474 bytes)
Kedvenc Bobóm egykori mélyvörös szinezese
mára igencsak megkopott.
Dátum: 1998. 11. 09. 11:05
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Bobo061_Dacia2060etal.JPG (41550 bytes)
Az öreg, 061-es Bobo a fehérvári elfekvõben. Mögötte egy
jó karban lévõnek látszó Dacia, a 2060-as is felismerhetõ.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44061a.JPG (87305 bytes)
Várpalotai tartalékba igyekszik a villamosítási vágányzár feloldása után.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: 20-as vonal, Csór
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44062pr.jpg (58603 bytes)
Szépen felújított Bobo Szolnok-Rendezõre készül a szolgálati vonattal
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44-063.jpg (96892 bytes)
Egy szendvics mozdony a Szolnoki Jármûjavító bejáratánál.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok Jj.
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
tolatas.JPG (55933 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44069.jpg (66227 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Bobo071.JPG (48443 bytes)
Az egyik elsõ két vezetõállásos Bobo ma már
újra eléggé kopott.
ERRÕL A KIRÁNDULÁSRÓL TOVÁBBI KÉPEK A 07. 14 ÉS A 07. 19. KÖNYVTÁRAKBAN
Dátum: 1999. 05. 13. 11 óra
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44071.jpg (85912 bytes)
Ezt az 1997-ben Szolnokon felújított Bobót már két vezérállásról lehet vezetni.
Dátum: 1997. 10. 02.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44072.JPG (113175 bytes)
Rövid ideig volt kölcsönben a Nyugatiban ez a szép szentesi Bobó. A Nyugati tartalék Bobók éppen lábadoztak, a Púposok a 71-es vonal villamosításán dolgoztak.
Dátum: 1998. 09. 18.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44076-kk.JPG (231996 bytes)
Tehervonattal futott be Fülöpszállás felõl
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Kiskõrös
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
Bobo076_Zetor2047d.jpg (61399 bytes)
A halasi csendélet résztvevõi: M44 076, mögötte
M44 506, mellette M31 2047, talán a 1216-os Szilivel.
Dátum: 1999. 03. 28.
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44080.jpg (54219 bytes)
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Kisújszállás
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44082_1.JPG (85015 bytes)
Két mozdonynak is elég teher ez az egy kocsi...
Dátum: 1998. 09. 18.
Helyszín: Budapest-Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44082.JPG (53325 bytes)
Dátum: 1998. 05.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44087.jpg (88793 bytes)
Állomási tartalék
Dátum: 2000. 09. 18.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44087nk.jpg (64547 bytes)
Dátum: 2000. 09. 18.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44091.jpg (92637 bytes)
Ha bedöglik a Bz, és pót Bz sincs a közelben, akkor még mindig kézenfekvõ megoldás a régi jó Bobót alkalmazni. 80 km/h végsebessége alkalmassá teszi nyári személyvonati szolgálatra is. Még arra is ügyeltek, hogy a kocsik színe lehetõleg harmonizaljon a mozdonnyal. Ez teszi még különlegesebbé ezt a képet.
Dátum: 1998. 06.
Helyszín: Püspökladány
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44092.jpg (63127 bytes)
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m44095fa.jpg (71631 bytes)
A frissen felújított 095-ös Bobo a fûtõházban
Dátum: 1997. 05. 25.
Helyszín: Füzesabony
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44096-secseg.jpg (165083 bytes)
Dátum: 2001. 07. 20.
Helyszín: Sajóecseg
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44098.JPG (105250 bytes)
Dátum: 1998. 09. 18.
Helyszín: Budapest-Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m40206m44099.jpg (149788 bytes)
Dátum: 1999. 04. 15.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m44100.JPG (73877 bytes)
Leállítva a parajosban.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44103-tb.JPG (273488 bytes)
Dátum: 2001. 04. 07.
Helyszín: Tatabánya
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44103_1.jpg (61663 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Komárom
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m44103.jpg (50469 bytes)
Helyszín:
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás: Jákli Imre
Bobo104.JPG (53722 bytes)
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44-109b.jpg (56881 bytes)
A Bobo-k közül a 109-es vett részt a Körfûtõház
100. születésnapjára rendezett ünnepélyen.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, körfûtõház
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M44110.JPG (79353 bytes)
Bevégeztetett... Talán az utolsó kép róla.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m44114.jpg (59355 bytes)
Egy "vonali" Bobo. Az eleje tiszta sárga...
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44115.JPG (55338 bytes)
Dátum: 1999. 06. 04.
Helyszín: Füzesabony
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
5m44kecs.jpg (43543 bytes)
Nem kerítés! Vasárnap lévén pihennek a tartalékok.
Dátum: 1999. 04. 10.
Helyszín: Kecskemét
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Bobo118.jpg (38437 bytes)
M44 118 az állomásról kirobogó szegedi
gyorsból (712) fényképezve.
Dátum: 1999. 01. 26. 11:58
Helyszín: Kecskemét
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44119kp.JPG (48312 bytes)
Akkor még mûködött. A Dacia helyére kispesti tartaléknak nevezték ki. Egy ideje Rákoson szomorkodik szétszedve.
Dátum: 1997. 12. 18.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44-130.jpg (69422 bytes)
Ez a szép példány képviselte a Bobo-kat a Vasminiszter
150. születésnapjára rendezett mozdonykiállításon.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44cab_1.jpg (77763 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44cab_2.jpg (81875 bytes)
Fékszelepek és vezetékek; bal oldalon látható a menetszabályozó kar, mely közvetlen mechanikai kapcsolatban van a túloldali párjával. Ezáltal a mozdony mindkét oldalról vezethetõ.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44cab_3.jpg (74985 bytes)
Saját és csatolt mozdony áram- és feszültségmérõk, sebességmérõ, légnyomásmérõ (elgfelül)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44_133.jpg (186069 bytes)
Idegen Bobó Vácott. A 133-as Bobo darusszerelvénnyel. A
Vácott kiállított gõzöst hozta Vácra
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Vác
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
m44134.jpg (56193 bytes)
Dátum: 1993.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás: Jákli Imre
Bobo136.jpg (66643 bytes)
Dátum: 1997. 04. 28.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44139_1.jpg (80754 bytes)
Helyszín: Budapest Ferencváros
Fotó: Kovács Ferenc
Digitalizálás:
m44140.jpg (67062 bytes)
Ez volt az elsõ mozdony, amelyrõl háronmézeti rajzot készítettem
Dátum: 1999. 04. 23.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44141.JPG (56187 bytes)
Dátum: 1999. 06. 02.
Helyszín: Baja
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
Bobo141b.jpg (58958 bytes)
Bendegúz fiam elsõ vonatélménye 39 napos korából, amikor
elõször vittem a vasút felé sétálni (az anyja tudta
nélkül). A Bajára kihelyezett Bobo a kikötõ felõl
érkezik néhány megrakott tehervagonnal.
Dátum: 1998. 12. 22.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44147.jpg (83251 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m44148sl.JPG (67391 bytes)
Egy jól karbantartott szolnoki Bobó. Éppen egy szentesi személyvonatot tolat.
Dátum: 1998. 10. 12.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44-148.jpg (61113 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Újszász (?)
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44-151.jpg (142147 bytes)
Egy fiatalon elhalálozott Bobo. A selejtezés dátuma
a Gigantokért dobogó szívekben is szomorú emlékeket
ébreszt...
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnoki Jj.
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Bobo154_M32-2007.jpg (58443 bytes)
A 154-es pályaszámú M44-es három másik mozdony társaságában.
Négyük közül mára sajnos mind a 2007-es Gokartot, mind a
(Gokart és a második Bobo között takarásban látható) 116-os
Pupit szétvágták.
Dátum: 1997. 07. 15.
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44156sb.jpg (74216 bytes)
Ez a szépen felújított szentesi Bobó egy premetezõszerelvénnyel a Dunántúli vonalakat járta.
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Szabadbattyán
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Bobo159b.jpg (85047 bytes)
A 159-es Bobo még másfél évvel a fõvizsgája után
is szép tiszta. Gyakran továbbit könnyebb tehervonatokat
a 154-es vonalon. (Elsõsorban a Kiskunhalas-Baja szakaszon.)
Dátum: 1998. 10. 12.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Bobo159a.jpg (30488 bytes)
M44 159 - egy friss fõvizsgás Kiskunhalasra kihelyezett
szegedi Bobo.
Dátum: 1997. 07. 15.
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44160.jpg (78571 bytes)
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m44motor.jpg (79497 bytes)
A klasszikus, Jendrassik-féle dízelmotor: kétvezértengelyes, dekompressziós indítású, páros hengertömb-hengerfej kialakítású motor. 16 hengeres változat. Itt szépen felújítva, az M44,160-as mozdonyban.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
M44_161.JPG (181255 bytes)
Helyszín:
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
M44_161A.JPG (207965 bytes)
Helyszín:
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
m44201-oh.jpg (192030 bytes)
Dátum: 2001. 07. 18.
Helyszín: Orosháza
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44-201.jpg (34459 bytes)
A 201-es Bobo az Ivo Andric és egy személyvonat közé
ékelõdve.
Dátum: 1997. 11. 20.
Helyszín: Fülöpszállás
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44204.JPG (79420 bytes)
Nyugati tartalékos, új forgóvázakkal (augusztusban volt javításon Szolnokon).
Dátum: 1998. 09. 24.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44_forg.JPG (70105 bytes)
Az M44,204 mozdony foróvázcserén.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44205n2.jpg (59018 bytes)
A szépen felújított 205-ös Bobó. Felújítása elõtt tokodi tartalék volt, most a Nyugatiban dolgozik.
Dátum: 1999. 10. 27.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44205uj.jpg (50463 bytes)
Az egykori esztergomi tartalék most a Nyugatiban tolat 1999.08.31. fõmûhelyi vizsgával.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bobo_sz1.JPG (53108 bytes)
Az M44,205 mozdony személyvonatot segélyez a 4-es vonalon
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Esztergom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44205es.JPG (45450 bytes)
Tokod-esztergomi tartalék.
Dátum: 1998. 03.
Helyszín: Esztergom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M44206.jpg (58719 bytes)
Dátum: 2001. 02. 11.
Helyszín: Budafok-Albertfalva
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m44206fc.jpg (54839 bytes)
Tehervonatot állít át rendezés után a Keleti rendezõbõl a Nyugati fogadóra
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44207.JPG (62214 bytes)
Dátum: 1999. 04. 23. 18:00
Helyszín: Szeged-Rókus
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44207a.JPG (70799 bytes)
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44209.jpg (47251 bytes)
Dátum: 1998. 08.
Helyszín: Békéscsaba
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44211.jpg (74753 bytes)
Az M44.211-es mozdony indulásra készen egy tehervonattal Baktalórántháza felé. A mozdony a sorozat egyik prototípusa, eredeti pályaszáma M424.5001 volt, 1954-ben gyártották.
Dátum: 1996. 11.
Helyszín: Vásárosnamény
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
m44214-majsa.JPG (298427 bytes)
Tolatós teherrel
Dátum: 2001. 04. 13.
Helyszín: Kiskunmajsa
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44-214.jpg (81720 bytes)
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
121-19.JPG (262019 bytes)
M44 301 GySEV (ex MÁV M44 001)
Dátum: 2001. 04. 22.
Helyszín: Sopron-Déli pu.
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
m44303.jpg (97577 bytes)
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
m44310.jpg (45353 bytes)
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m44deutz.jpg (80788 bytes)
6 hengeres Deutz dízelmotor látja el a felújított GySEV Bobókban a Jendrassik-motor szerepét. Ugyanannyi teljesítményt ma már negyedannyi térfogatba raknak bele. Hogy kibír-e majd 40 évet, meglátjuk...
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m44402hn.jpg (78660 bytes)
Az M44-es sorozatot a remotorizált M44,402 képviselte.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44401.jpg (84733 bytes)
A 2000. évtõl kezdõdõen álltak üzembe a remotorizált Bobók. Elsõ munkahelyük a rákosrendezõi állomás.
Dátum: 2000. 03.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m444cab1.jpg (55366 bytes)
Az M44,402 vezérállása
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m444cab2.jpg (62613 bytes)
A vezetõasztal az új mûszerekkel, gázkarral, fedélzeti számítoógéppel.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m444dm.jpg (88479 bytes)
Az úd Caterpillar 8 hengeres dízelmotor. Érdekessége a NOHAB motorjához hasonlóan a hengerfejbe épített egyedi befecskendezõ szivattyú konstrukció.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m4440Xrr.jpg (80410 bytes)
Dátum: 2000. 08.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44403.jpg (74793 bytes)
Az elsõnek érkezett remotorizált Bobó: a 403 éppen tolat. Az érkezés sorrendje 403,401,404,402 volt 2000 májusáig.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44404.jpg (66931 bytes)
Egy tolatós tehervonattal a 100a vonalon
Dátum: 2000. 08. 23.
Helyszín: Budapest, Kõbánya-teher pu.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44406.jpg (79883 bytes)
A váci állomási tartalék itt éppen cementeskocsikkal készül a DCM-be.
Dátum: 2001. 02. 08.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M44408_Rakosrendezo~1.JPG (74808 bytes)
Betonaljas kocsikat tolat
Dátum: 2001. 03. 08.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M44408_Rakosrendezo~2.JPG (145879 bytes)
Dátum: 2001. 03. 08.
Helyszín: Rákosrendezõ
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Bobo501.JPG (58245 bytes)
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44501.jpg (76381 bytes)
Dátum: 1998. 10. 10.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m44502-136.JPG (228310 bytes)
Szeged határában a Szabadka-Szeged személyvonattal (136-os vonal).
Dátum: 2001. 06. 24.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44502-roszke.JPG (236800 bytes)
A szegedi személyvonat néha különlegességnek számító Bobós szerelvény
Dátum: 2001.
Helyszín: Röszke
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44502sg.jpg (87444 bytes)
Dátum: 2000. 11. 22.
Helyszín: Szeged, személy pu.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44502.JPG (83371 bytes)
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44502.jpg (137962 bytes)
Dátum: 1999. 01. 30.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44503b.jpg (81110 bytes)
Dátum: 1999. 02. 07.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44503a.jpg (68106 bytes)
Dátum: 1999. 02. 07.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m44503.jpg (108409 bytes)
Egy 500-as Bobó. Más a géptérburkolat, új a légsûrítõ, és korszerûbb a motor is (Ganz 16 VE 17/24): Púpos motor, csk feltöltés nélkül.
Dátum: 1996. 07. 07.
Helyszín: Szeged
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
Bobo505.JPG (35627 bytes)
Dátum: 1999. 04. 30.
Helyszín: Szekszárd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m44506kh.jpg (59918 bytes)
Dátum: 1999. 09. 26.
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Bobo506.jpg (84610 bytes)
A szikrafogóval ellátott (ez a képen nem látszik) "posztkommunista"
M44 506-os egy rövid tehervonattal.
Dátum: 1999. 03. 26.
Helyszín: Kunfehértó
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44508bj.jpg (65531 bytes)
A várt M62,109 helyett a M44,508 érkezett az 5 kocsiból álló 7823 sz. személyvonattal Bajára. A Szergejnek ui. dolga akadt: egy répaszerelvény. Mindenesetre a Bobó hajszálpontosan közlekedett! A szerelvény elsõ kocsija egy Btx vezérlõkocsi, vezetõállásával a vonat felé fordítva. Ez a kocsi látta el a vonat fûtését is.
Dátum: 1999. 10. 16.
Helyszín: Baja
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44513bz.jpg (48515 bytes)
Az 513-as Bobó Bz-t segélyez. Indulásakor hatalmas olajos-vizes füstöt köpött a levegõbe. (Mögötte az M32,2032).
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Vésztõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Bobo514.jpg (13105 bytes)
M44 514
Dátum: 1997. 07. 04.
Helyszín: Bátaszék
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m44518.JPG (97488 bytes)
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Hódmezõvásárhely
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44518.jpg (52542 bytes)
Ez a szépen rendbentartott szentesi Bobó kölcsönben volt rövid ideig a Nyugatiban 1999-ben.
Dátum: 1999. 03.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M44520ho.jpg (37220 bytes)
A 1101-es Szili szépen megvárja, míg a Szentesrõl kölcsönzött M44,520 beállítja az IC vonat szerelvényét a 14. vágányra. Közben esik a hó.
Dátum: 1999. 02. 11.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44520.JPG (82018 bytes)
1999 elejétõl a Nyugatiban a korszerûbb Ganz 16 VE 17/24 motorral (Púpos motor feltöltés nélküli változata) üzemelõ 500-as Bobók végzik a tartalékos szolgálatot. A mozdonyok Szentes VF-tõl vannak kölcsönben.
Dátum: 1998. 02. 03.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44522.jpg (45352 bytes)
A 056-ossal összekötve
Dátum: 1999. 09. 25.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44522a.JPG (51530 bytes)
Bobó 3 fénnyel! Itt valami rendkívüli dolog történt.
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44522b.JPG (45421 bytes)
Már indul is Békéscsabára. Úgy látszik az MD üzemképtelen lett.
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44522c.JPG (42225 bytes)
Ez még akár tolatás is lehetne...
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44522d.JPG (50083 bytes)
A vonat...
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44522e.JPG (52919 bytes)
Dátum: 1999. 04. 06.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m44523.jpg (59512 bytes)
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Vác
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.