A hu/diesel/m46 könyvtárban található képek listája:
G-12JVF.JPG (38113 bytes)
A M46,2001 mozdonyba épített Ganz 12 JVF 17/24 dízelmotor. A 12 JV 17/24 feltöltött változata, alacsony nyomású, visszahûtés nélküli Büchi rendszerû feltöltéssel. Teljesítménye 1200 1/min fordulaton 450 kW. Átmeneti fejlesztés, csak az M46,2001 és 2002 mozdonyokban dolgozott. Ebbõl került kifejlesztésre a 12 VFE 17/24 motor, mely nagy szériát (1835 db) ért meg. A képen látható motor 16 hewngeres változata, a két feltöltõs 16 JVF 14/24 (605 kW) dolgozott az M40,001 és 003-009 mozdonyokban.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m46-2001a.jpg (84219 bytes)
Az egyetlen megmaradt M46-os sorozatú mozdony, amely
Diósgyõrben a Lenin Kohászati Mûveknél fejezte be (?)
az életét A27 2001 pályaszám alatt, már évek óta a
Szolnoki Jármûjavító udvarán néz farkaszemet az enyészettel...
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnoki Jármûjavító
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m46-2001f.jpg (91051 bytes)
A MÁV egykori M46,2001 psz. mellékvonali személyvonati mozdonya, a Ganz-MÁVAG DHM-3 típus egyik példánya. Épült 1961-ben. A MÁV próbaüzem után a diósgyõri Kohászati Mûvekben iparvasúti tolató szolgálatot teljesített a 80-as évek végéig. Pályaszáma A27,2001 lett. 1994 óta a szolnoki MÁV Jármûjavító udvarán várja sorsát.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m46-2001g.jpg (104261 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m46-2001motor.jpg (73389 bytes)
AM46 sor. mozdony hosszabbik géptere, itt helyezkednek el a fõ hajtóegységek.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m46-2001kilatas.jpg (25235 bytes)
Így láthatta a pályát az M46-os vezetõje. A magas géptér ellenére jó kilátás nyílik a vezérállásról.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m46-2001orr.jpg (39966 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnoki Jj.
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
12JVF_tu.JPG (63021 bytes)
A M46-os mozdonyba beépített Ganz 12 JVF 17/24 motor turbófeltöltõje. A képen alul a hengersoronként két kipufogócsõ, felül a töltõlevegõ-csõ látható. Töltõlevegõ-hûtést nem alkalmaztak a viszonylag kisebb nyomású feltöltés miatt. Ez a megoldás csak a prototípus mozdonyokban (DHM-3) volt, a sosozatgépek (DHM-4, M46, 2003-2009) már töltõlevegõ-hûtéssel rendelkezõ (Ganz 12 VFE) motort kaptak.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m462001a.JPG (56611 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m462001b.JPG (85504 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m462001c.JPG (58944 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m46_arc.JPG (50415 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m46_cab.JPG (76341 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m46_seg.JPG (60417 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
G12JVF_2.JPG (49015 bytes)
Dátum: 1998. 06. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.