A hu/diesel/m47 könyvtárban található képek listája:
m47cab_1.jpg (73727 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m47cab_2.jpg (72852 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m47kilat.jpg (64781 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m47musz.jpg (80423 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m47uj.jpg (69643 bytes)
M47,21 sor. mozdony új fõalkatrészeinek (motor, hidraulikus hajtómû) képe
Dátum: 1997.
Helyszín:
Fotó: Reklámbrosúra
Digitalizálás: Jákli Imre
m47motor.jpg (48064 bytes)
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m47motor2.jpg (32607 bytes)
Dátum: 1996.
Helyszín: Miskolc
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
hoeke.jpg (19141 bytes)
Dátum: 1994. 02. 20.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
cs04.jpg (94689 bytes)
Dátum: 1989.
Helyszín: Hegyeshalom
Fotó: Illés József (Csicsó)
Digitalizálás: Hegedûs Norbert
m47bhv.jpg (39671 bytes)
A Lepsény-Veszprém személyvonat. Nagyon gazdaságos lehetett az üzeme.
Helyszín: Lepsény
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
m47cab.jpg (69614 bytes)
Helyszín:
Fotó: Gigant Club Collection
Digitalizálás:
v47vaz.jpg (95038 bytes)
M47,21 sorozatú mozdony (Ganz-Pielstick 8-PA4V-185 VG
motorral) gépezeti elrendezése. (Csak unokahúgom egy
kicsit kiszínezte...)
Helyszín:
Fotó: Reklámbrosúra
Digitalizálás: Jákli Imre
m471006.jpg (25571 bytes)
Ez a 700 LE-s Dacia szétvágásra vár
Dátum: 2001. 01.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
M47_1030.JPG (198645 bytes)
Helyszín:
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
Dacia1105.jpg (62411 bytes)
Dátum: 2001. 03. 04.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: Szijártó István
m471105.jpg (27637 bytes)
Dátum: 1992.
Helyszín: Budapest, Kelenföld-Ipartelepek
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
M47-1107_M43.jpg (23945 bytes)
Ez M47-esek gyengébb, vonatfûtési generátor nélküli
1000-es sorozatának egy példánya Kelenföldön. Jól látható,
hogy a mögötte álló M43-mastól külsõleg semmiben sem különbözik.
Dátum: 1997. 07. 29.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m471111.JPG (45420 bytes)
Azért még egy Dacia sem érdemli meg, hogy ilyen piszkosan hagyják!
Dátum: 1998. 05. 08.
Helyszín: Bp.Rákos
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m471201.jpg (70591 bytes)
Az elsõ remotorizált M47-es mozdony
Dátum: 2000.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m471202.jpg (95037 bytes)
Dátum: 2000.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m471203x.jpg (100671 bytes)
Egy lenyúzott remot Dacia... olyan ez a kép, mint egy metszeti rajz...
Dátum: 2000.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Badics Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m4712dm.jpg (65646 bytes)
A remotorizált Daciákba épített 12 hengeres MTU dízelmotor.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m4712gpt.jpg (65455 bytes)
A 1204-es Dacia géptere. A hangtompító szinte nagyobb, mint a motor.
Dátum: 2000. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m471207.jpg (84643 bytes)
Dátum: 2000. 08. 14.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M47-2006.jpg (12204 bytes)
M47 2006 egy nemzetközi vonattal!!!
Dátum: 1997. 02. 23.
Helyszín: Zalaegerszeg
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M47-2023.jpg (74836 bytes)
A nyolc hengeres Pielstick motorral üzemelõ 2023-mas
Dacia Szekszárdon egy könnyû tehervonattal.
Dátum: 1997. 06. 26.
Helyszín: Szekszárd
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
65.jpg (45849 bytes)
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás: Szijártó István
M47-2033.jpg (58074 bytes)
Nem mindennapi esemény! Dacia (még ha Pielstick-es is)
Csörgõ helyett a Kiskunfélegyháza-Dombóvár alsói sebes
(S7807) élén. Egybõl el is múlt a másnaposságom.
(Még napokig ez a felállás maradt!)
Dátum: 1999. 02. 05. 8:13
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
2m47-trv.jpg (40754 bytes)
Dudarbánya-Zirc felõl érkezik egy 10 kocsi bauxit t+ 2 kocsi fát szállító tehervonattal a két Dacia (2037 és 2066).
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m472039-ed.jpg (157571 bytes)
Tehervonattal készül Miskolc felé
Dátum: 2001. 07. 24.
Helyszín: Edelény
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m47-2045.jpg (68139 bytes)
Dátum: 1998. 08. 03.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m472046a.jpg (56238 bytes)
A 9732-es után ez a fehérvári Dacia is elindult Tapolca felé, 1 db Yp (üzemi) kocsivá minõsített Ap kocsival.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m472046.JPG (95593 bytes)
A sárbogárdi személyvonattal indul
Dátum: 1998. 09. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m47_dies.JPG (66859 bytes)
Az M47,2047 mozdony MB820Bb típusú dízelmotorja.
Dátum: 1996. 11. 16.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Dacia2051.JPG (54324 bytes)
Nos... Amint azt a kép mutatja, a (többé-kevésbé) friss
festés még egy Dacia esetén is csodákra képes.
(M47 2051)
Dátum: 1999. 05. 13. 11:13
Helyszín: Veszprém
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m472071.jpg (86041 bytes)
A reggeli Gyõr-Zánka személyvonat kibújik az akarattyai alagútból. A Veszprém-Alsóõrs vonal átgondolatlan megszüntetése óta kerülõúton, Veszprém-Hajmáskér- Csajág- Balatonalmádi-Alsóõrs-ön keresztül ér el céljához. Ez kb. 3/4 órával viszi távolabb Zircet és Veszprémet a Balatontól. A mozdonyt Veszprém, a két db Bhv kocsit Gyõr adja. A mozdony Dacia, de 1998-tól Csörgõ váltja fel, miután Székesfehérvár M41-eseket kapott Budapestrõl és azok egy részét Veszprémbe helyezi ki.
Dátum: 1996. 07.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m47fast.jpg (24450 bytes)
Az 1995/96-os menetrendi idöszakban 953-as számmal a képen látható érdekes gyorsvonat is közlekedett Ukk és Zalaegerszeg között. (Csak másodosztályú kocsikkal...)
Dátum: 1995.
Helyszín: Zalabér-Batyk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Óvári Mihály
m47ins.JPG (55118 bytes)
Nem ócskavastelep...a 2072-es Dacia belseje!
Dátum: 1998. 11. 28.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m472072.jpg (55018 bytes)
Az éppen frissen felújított 2072-es Dacia. Celldömölkrõl került Tapolcára, feladata a többi Daciával együtt a helyi személyvonatok továbbítása. Azóta hol megy, hol áll. Jóval több a gond vele, mint elõdjével, a Púpossal. Hogy ne lógjon ki nagyon a lóláb, 1996 novemberétõl Csörgõket is helyeztek ki Tapolcára. A Dacia-fordába pedig gyakran NOHAB ugrik be a vasútbarátok nem kis örömére.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
IM000131.JPG (57239 bytes)
M47 2157 érkezik Boba felol Cell-rendezo belyáratához, a jelzonél meg is fogták így sikerült a képet elkészíteni.
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m472158-bgyorok.JPG (225196 bytes)
Amikor nincs Bz, jól jön a Dácsia is egy elsõosztályú kocsival… (9544 sz. vonat)
Dátum: 2001. 05. 01.
Helyszín: Balatongyörök
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m47-piel.jpg (64398 bytes)
Az átalakított M47,2162 motorja (Pielstick 8-PA4-185VG). Ez a mozdony most nehezen szóra bírható. A motoron az "okoska" Csörgõkön is alkalmazott kipufogót- és turbóeltöltõt láthatjuk. Januárban még üzemképes volt, de akkor is nagyon kormozott gyorsításkor.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m47piels.JPG (53671 bytes)
Az M47,2162 mozdonyba épített 8 hengeres Pielstick PA4-185 dízelmotor. Jobb, de hangosabb, mint elõdje.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
muntenia.jpg (78970 bytes)
Az 1996-os menetrendváltás után a 953-az gyorsvonat nemzetközi lett, Muntenia névvel. (Galati-Budapest-Szombathely/Zalaegerszeg)
A zalaegerszegi vonatrészt Bobától általában Pielstick-motorral "korszerüsített" M47.2-es továbbította.
Dátum: 1996.
Helyszín: Zalabér-Batyk
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.