A hu/diesel/m61 könyvtárban található képek listája:
m61motor_7.jpg (62760 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó:
Digitalizálás:
nohabtet.jpg (43015 bytes)
Az M61 típusú mozdony tetejébe épített hûtõberendezés a 4 db hûtõventillátorral.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
GM.JPG (64137 bytes)
GM (fõdinamó ) a GM (dízelmotor) fölött: e furcsa beállítású képnek szomorú aktualitása van. Egy nap híján két éve ugyanis éppen a 13-as NOHABot belezték ki. A képen darabokban látható fõgépcsoportját akkor selejtezték, újat kapott, mellyel azonban egy métert nem közlekedett. Szépen lassan szétesve várta szomorú sorsát, mely a napokban történõ szétvágásában testesül meg. Béke poraira!
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61_dugo.JPG (71371 bytes)
Egy kiemelt dugattyú-hajtórúd egység (GM 16-567D1). A baloldali dugattyúról levették a palástot. Látható a villás hajtórúdrendszer.
Dátum: 1997. 03. 31.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61_comp.JPG (77568 bytes)
A NOHAB Atlas Copco típusú légsûrítõje.
Dátum: 1997.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61cylinder_2.jpg (60229 bytes)
Az M62 motorjának alumínium dugattyútartói, amelyhez a felénk forduló oldalával csatlakozik a kép közepén találhatú dugattyú felsõrész.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m61motor_4.jpg (66265 bytes)
M61 mozdony vontatómotorja. Ezt a példányt éppen a dán Thrige gyár készítette GM licenc alapján.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
m61motor_5.jpg (52077 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
m61motor_6.jpg (58668 bytes)
M61 vontatómotor (GM vagy ASEA TC-D47)kommutátora.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
GM_roots.JPG (84230 bytes)
A M61 motorjának öblítõfúvója, a rászerelt légszûrõ-vázzal.
Dátum: 1996. 11. 16.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61roots.jpg (90211 bytes)
M61 mozdony motorjának öblítõfúvója, és annak kapcsolata a légszekrénnyel. Ennek a motornak - ellentétben a Szergejmotorral - hengersoronként külön öblítõfúvója van.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m61bogie_2.jpg (91951 bytes)
M61 mozdony üres forgóváza. Tömege kb. 10 tonna, két ember mégis képes megtolni. Így aztán iskerült kitolni a színbõl, hogy fényárban úszva lefényképezhessük.
Dátum: 1996.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
m61generator_1.jpg (92583 bytes)
A M61 mozdony váltóáramú segédüzemi generátora, egybeépítve a fõdinamóval.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m61generator_2.jpg (82462 bytes)
M61 fõgenerátor. Bal oldalon a váltóáramú segédgenerátor, középen a fõdinamó, jobboldalt a kommutátor.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Jákli Imre
m61motor_1.jpg (74410 bytes)
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m61motor_3.jpg (95534 bytes)
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó:
Digitalizálás:
m61cylinder.jpg (87876 bytes)
A GM motor hengerperselye dupla falú. A két fal közt hûtõvíz áramlik alulról felfelé (a beömlõnyílás az elülsõ hengerfej bal oldalán). Mindkét falon áthaladnak a levegõbeömlõ-rések. A hengerfejet 8 ászokcsavar rögzíti a persely tetejéhez.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m61bogie.jpg (69267 bytes)
Az M61,002 psz. mozdony forgóváza.
Dátum: 1996. 05.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m61cabin.jpg (74442 bytes)
Dátum: 1996.
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m61diesel_2.jpg (78226 bytes)
GM-EMD 16-567D1 dízelmotor az M61 sor. mozdonyban. A motor mellett van az olajszintmutató és a lángfogó.
Dátum: 1996. 07. 13.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
M61_teto.JPG (29735 bytes)
Egy maradvány az M61,005-bõl: mozdonytetõ a fûtõkazán feletti részrõl.
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_1.jpg (59986 bytes)
Az M61,013-ból kiemelt és selejtezett GM-EMD 16-567D1 dízelmotor.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_2.jpg (63424 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
beemeles.jpg (65614 bytes)
A selejtezett M61,008-ból kiemelt dízelmotor beszerelése az M61,013 selejtezett motorja helyére.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
gmmotor.jpg (37169 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
daru.jpg (49756 bytes)
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín:
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Óvári Mihály
567d1_3.jpg (71555 bytes)
Ezen a felvételen az M61,014 mozdonyba épített EMD 16-567D1 dízelmotor hengerfejei láthatók. Jobbra felettük fut a vezértengely, mely hengerfejenként 3 himbát mozgat : a két szélsõ a kipufogószelepek himbái, a középsõ a henrerenként önálló egységekre bontott gázolaj befecskendzõ /porlaszó egység mozgatóhimbája. A baloldalon futnak a kisnyomású gázolajvezetékek és a gázadásra szolgáló fogasléceket mozgató tengely. Jobboldalon, a vezértengely alatt fut az önmûködõ túlfordulat-kioldó berendezés tengelye.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
567d1_4.jpg (78547 bytes)
Az M61,014 psz mozdony szétszerelés alatt álló dízelmotorja. Láthatók a hengersorok, a kipufogónyílások, a hengerfejek. A motor egyes alkatrészeit kiszerelték az 1997-ben történt selejtezés után, tartalékolás céljából.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61bogie_3.jpg (54923 bytes)
Az M61,014 mozdony forgóvázának szekrénykapcsolata. A forgóváz alapvázán 4 db csavarrugó közvetítésével nyugszik a H alakú középsõ himba, melyre forgócsappal nehezedik a mozdonyszekrény. A képen a H himba csatlakozása látható, tõle jobbra a háromszög alakú tám adja át a mozdonyszekrényre a vonóerõt.
Dátum: 1996. 05.
Helyszín: Bp. Déli
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m61diesel_1.jpg (86527 bytes)
M61 motor öblítõfúvója a tetején ülõ olajfürdõs légszûrõvel, mely a géptérbõl szippantja az egyszer már szûrt levegõt. Ily módon a géptérszellõztetésrõl sem kell külön gondoskodni.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m61diesel_3.jpg (69148 bytes)
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m61generator_3.jpg (102155 bytes)
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m61cab.jpg (65045 bytes)
Helyszín: Tapolca
Fotó:
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.