A hu/diesel/m6120 könyvtárban található képek listája:
m612001k.jpg (65703 bytes)
Szóval õ lett volna, ha nem a NOHAB jön hozzánk. A Krauss-Maffei C'C' tengyelyelrendezésû V200 változata (vagyis V300) mint M61,2001 egy Budapest felé induló gyorsvonattal. A mozdony gyári tesztmozdonyként két hétig vonattovábbítást végzett Budapest-Keszthely viszonylaton. A tapasztalatok kedvezõek voltak, de a dupla fõgépcsoport és az akkor még ritka hidraulikus hajtás miatt nem vásárolta meg a MÁV. A JZ viszont vett belõle 3 db-ot a kormányzati különvonatokra. A mozdonyban két Maybach gyártányú, 12 hengeres dízelmotor két hidraulikus hajtómûvet hajtott (melyek a mozdony két orrában voltak elhelyezve), ezek kardántengelyekkel és tengelyhajtómûvekkel forgatták a kerékpárokat. A motorok teljesítménye 1100 kW volt.
Dátum: 1960.
Helyszín: Keszthely
Fotó: Horváth György gyûjteményébõl
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.