A hu/diesel/m62 könyvtárban található képek listája:
M62_100.jpg (285853 bytes)
Karbantartás elõtt álló Szergej
Dátum: 2001. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Berki Zsolt
m62100ce.jpg (88349 bytes)
Hatvani gép Celldömölkön javítás alatt
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62100dm.jpg (103145 bytes)
Az M62,100 dízelmotorja. Impozánsak a derékméretû, koromfekete kipufogócsövek
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62kurt.jpg (68925 bytes)
Ez az eredeti Szergejkürt (053 psz.-tól) adja azt a bizonyos jellegzetesen szép hangot, melyõl a Szergej közeledése már sok-sok kilométerrõl hallható. Sajnos egyre több mozdonyról tûnik el és adja át helyét a MÁV szabványkürtnek. A színe persze normál esetben RAL 2002 sötétnarancs...
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62100.jpg (88818 bytes)
M62,100 vontatómotorokra vár. Mögötte a különös festésû M43,1163, már régóta nem jár. A háttérben látszik egy darab az M62,251-bõl, mely szintén a végét járja.
Dátum: 1997. 08. 09.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62104_Szekesfehervar.jpg (206273 bytes)
Dátum: 2001. 07. 03.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62104tp.jpg (92947 bytes)
Dátum: 2000. 12. 22.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
52.jpg (60517 bytes)
M62 104 éppen pihen a futoház elott
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62104ce.jpg (66107 bytes)
Itt éppen hiányzik belõle a fõdinamó és néhány egyéb alkatrész. A felvétel készítése óta azomnban már újra jár.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej104b.JPG (41366 bytes)
A 104-es Szergej Veszprém irányából érkezik egy hosszú
tehervonattal. A Veszprém-Szentgál emelkedõn a 146-os is segítette elõfogatként, de már lekötötték róla.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Ajka
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62104.jpg (75580 bytes)
Ez a mozdony 1996 nyarán kapott felújítást.
Dátum: 1997. 05. 08.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-108.jpg (65214 bytes)
A 108-as Szergej a hatvani fûtõház elõtt az ottani Szergejekre
oly jellemzõ zöld csatlakozóval az orrán, amely a dízel-villamos
fûtõkocsi távvezérlését biztosíja.
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62108.JPG (66466 bytes)
Az 1998 nyári vasútvillamosítási és pályafelújítási munkákhoz Hatvan VF adott Szergejt a 71-es vonalra: a képen látható 108-ast, vagy a 127-est. Itt egy betonozóvonattal látható.
Dátum: 1998.
Helyszín: Veresegyház
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
bega-m62109-sg.JPG (234634 bytes)
A május elejei szajoli baleset miatt egy napig a 140-135 vonalakon jártak a Románia felé/felõl közlekedõ nemzetközi vonatok. A BÉGA V43 1118 számú géppel futott be Szeged Rendezõre, a szili körüljárt, majd a 109-es Szergej vitte a vonatot Békéscsabára.
Dátum: 2001. 05. 03.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
bega-m62109-algyo.JPG (192291 bytes)
A május elejei szajoli baleset miatt egy napig a 140-135 vonalakon jártak a Románia felé/felõl közlekedõ nemzetközi vonatok. A BÉGA V43 1118 számú géppel futott be Szeged Rendezõre, a szili körüljárt, majd a 109-es Szergej vitte a vonatot Békéscsabára.
Dátum: 2001. 05. 03.
Helyszín: Algyõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62109oh.jpg (149130 bytes)
A Békéscsaba-Orosháza tehervonattal Orosházán
Dátum: 2000. 12. 29.
Helyszín: Orosháza
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m62109ba.jpg (63849 bytes)
Másnap (október 17-én) aztán elõkerült a 109-es Szergej, a 7814-es személyvonatot vitte késõbb. Aznap Baján összesen 5 Szergej tartózkodott (4 db a hídpróbán).
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Baja
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62109c.JPG (71097 bytes)
M62 109 segélyezi az MD szerelvényt.
Dátum: 1999. 05. 08. 18:40
Helyszín: Hódmezõvásárhely-Népkert
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62109b.JPG (63761 bytes)
M62 109 segélyez
Dátum: 1999. 05. 08. 18:40
Helyszín: Hódmezõvásárhely-Népkert
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62109a.JPG (46717 bytes)
M61 109 segélyezi az MD szerelvényt.
Dátum: 1999. 05. 08. 18:40
Helyszín: Hódmezõvásárhely-Népkert
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62-109.jpg (69078 bytes)
Dátum: 1997. 11. 20.
Helyszín: Kunszentmiklós-Tass
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62110cs.jpg (78532 bytes)
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62110tp.jpg (49785 bytes)
A 110-es Szergejt 1999-2000-ben javították meg. Erõs gép lett de tündöklése rövidenk bizonyult.Nyár elején fõtengelytörés miatt ismét meg kellett állnia.
Dátum: 2000. 03. 24.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62110j.jpg (59358 bytes)
NOHABtól örökölt vendégforgóvázakon sajátjai javítását várja
Dátum: 1999. 06. 05.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
m62-110.jpg (36376 bytes)
M62 110 Dunaújvárosban egy hosszú tehervonattal.
Dátum: 1997. 10. 13. 08:12
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
IM000149.JPG (117394 bytes)
M62 113 érkezik a CE-TP-Bp Déli között közlekedo 975-ös gyorssal. Szegény, tetejérol négyzetméteres felületrol hiányzik a festés. A füstölés ellenére jó eronek örvend
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
45.jpg (72259 bytes)
M62 113 a futoházi sorban, újkeletu futómuvekkel. Vasárnap a Szergejeknek is pihenõnap.
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
9.jpg (47441 bytes)
9. M62 113 robog Celldömölk rendezore tehervonatért.Hihetetlen módon gyorsult ki az állomásról
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
10.jpg (44702 bytes)
Egy atom gyorsítás, M62 113 halad a rendezobe tartó bal vágányon masszív füstfelhobe burkolódva.
Dátum: 2000. 12. 16.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62113g1.jpg (92379 bytes)
Dátum: 2000. 08. 14.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62113g2.jpg (59252 bytes)
A 39534 sz. Gyõr-Bakonyszentlászló vonattal
Dátum: 2000. 08. 14.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62113g3.jpg (95000 bytes)
Bakonyszentlászlóra indul
Dátum: 2000. 08. 14.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej113.JPG (38805 bytes)
M62 113 behúz egy hosszú tehervonattal, illetve annak
végén a 117-es Púpossal. Itt ez utóbbit, a szentgáli
emelkedõre tekintettel felváltotta az imént érkezett
146-os Szergej.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Ajka
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62113to.jpg (63363 bytes)
Gépmenetben igyekszik Veszprém felé, hogy kisegítse a visszafelé induló tehervonatot, amit a 149-es hoz odáig.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: 20. vonal, 700. szelvény
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm62ve.jpg (92980 bytes)
Duplaszergejes (113, 149), nehéz bauxitvonat Veszprémben. A 113-as gépmenetben érkezett Ajkáról.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62-113_183.jpg (67602 bytes)
29 vonalon hóekés menet (M62 113 és 183 Celldömölkrõl
kirendelve)
Dátum: 1999. 02. 13.
Helyszín:
Fotó: Horváth Ákos
Digitalizálás: Horváth Ákos
m62113.JPG (38655 bytes)
A celldömölki illetõségû M62,113 éppen Veszprémbe indul, hogy visszafelé tolómozdonyként átsegítsen a hegyen egy tehervonatot. Ilyenkor egy Szergej húzza, egy tolja. A tolómozdony Szentgálról gépmenetben visszatér Ajkára.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62m40aj.JPG (99309 bytes)
Kép a dízelvontatás korából: dupla tartalék Ajkán. A M40,117 a gyári és állomási nehezebb tolatási munkákat végzi, a M62,113 pedig toló segélymozdony a hegyipályán a nehezebb tehervonatokhoz. A villamosítás hamarosan eléri e vonalszakaszt is, így ez a színfolt is eltûnik. Addig nézze meg minden vasútbarát!
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
HOM62113.JPG (61823 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
m62116a.jpg (58301 bytes)
Dombóvári kölcsönmozdony Estergomban, mellette az M44,407.
Dátum: 2000. 09. 09.
Helyszín: Esztergom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62116b.jpg (83830 bytes)
Elsõ képem az M62,116-ról, mely tulajdonképpen az átszámozott egykori szegedi M62,068.
Dátum: 2000. 09. 09.
Helyszín: Esztergom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62117sv.jpg (156387 bytes)
Szolnoki Szergej kölcsönben Fehérváron. A gép elsõsorban Fehérvár és Komárom között tehervonatozott, de elõfordult természetesen a 29-es vonalon is.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-117a.jpg (54417 bytes)
Mintha csak a mi kedvünkért húzták volna ki a fûtõházból
a 117-es Szergejt. Az oldallemezek vadonatúj tûzpiros festése
gyönyörûen virított a kora délelõtti napsütésben.
Kár, hogy a gép tetejére már nem maradt festék.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-117b.jpg (85365 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62117.JPG (71118 bytes)
Szép színnel. A tetejét még újra kéne festeni. A forgóvázak cseréje is hamarosan megtörténik.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62119~1.jpg (152418 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csikesz Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M62119~2.jpg (229483 bytes)
Helyszín:
Fotó: Csikesz Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
M62119~3.jpg (224530 bytes)
A 119-es Szergej a 80-as évek elején. A jó állapotú mozdony Debrecenben kezdett 1969-ben, és Hatvanban selejtezték 1992-ben.
Helyszín:
Fotó: Csikesz Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
m62120.jpg (32225 bytes)
A 120-as Szergej gyorsít ki Székesfehérvárról
Dátum: 1998. 07. 28.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62m61.JPG (53029 bytes)
A 120-as Szergej (Szolnokról kölcsönben) segélyezi a M61,002-t. Ritka, de szomorú látvány. A 02-es NOHAB azóta se jár.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-127b.jpg (67931 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62127.jpg (70242 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62127hn.JPG (65593 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62138-dorog.JPG (246996 bytes)
Gyönyörû…
Dátum: 2001. 05. 05.
Helyszín: Dorog
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62138.jpg (45785 bytes)
A jelenleg egyetlen üzemelõ 13X pályaszámú Szergej... vagy mégsem? Az ütközõk feletti kapaszkodókból ítélve ez 1972 után készült. Ez a mozdony a 219-es, csak megkapta egy selejtezett mozdony pályaszámát. Azonban ez a másik mozdony sem volt az eredeti 138-as, hanem az 503-as szélesnyomtávú mozdonyból lett átalakítva. Így a képen látható gép már legalább a harmadik, amely ezt a számot viseli. Dombóváron kezdett 1973-ban, majd 1992-tõl Debrecenben dolgozott. Néhány évvel késõbb felhozták Ferencvárosba, itt kapta új pályaszámát. Hosszú ideig nem járt, szétszedve állt a mûhelyben, így nagy öröm volt üzemképesen megpillantanom.
Dátum: 1999. 08.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140sv.jpg (81235 bytes)
Pihenni (?) tér a mozdony, a 17506 sz. (Tapolca-Szeged) mentesítõ gyorsvonat mozdonya a gépcsere után.
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140rf.jpg (87636 bytes)
Aznap a 9744 sz. vonattal ment Tapolcáról Balatonfüredre, és ahelyett, hogy a 9735-tel továbbment volna Székesfehérvárra, visszafordult a 9744-el (a képen). Valószínûleg nem volt jó "bõrben" a mozdony, ezért járt kisebb vonatokkal a napokban.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140fu.jpg (93943 bytes)
A 16906 sz. Tapolca-Nyíregyháza mentesítõ gyorssal érkezik.
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140bk.jpg (96395 bytes)
A 978 sz. Budapest-Celldömölk gyorsvonattal. Nem vitte végig azt a vonatot...
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140.jpg (113847 bytes)
Dátum: 2000. 01. 08.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140b.JPG (54288 bytes)
S9705 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 17. 13:05
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62140a.JPG (46627 bytes)
1973 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 16. 18:36
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62140da.jpg (48253 bytes)
M62,140 a székesfehérvári daruszerelvénnyel. Ez fogja emelni a balesetben megsérült 004-es NOHAB roncsait.
Dátum: 1999. 06. 05.
Helyszín: Badacsonytomaj
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62140.JPG (68001 bytes)
Dátum: 1998. 09. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141tp.jpg (96107 bytes)
NOHAB forgóvázakon a sajátjaira vár Tapolcán
Dátum: 2000. 12. 22.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m62141bu_1.jpg (120311 bytes)
A 8 kocsis 9711 sz. vonattal érkezik.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141bu.jpg (59751 bytes)
A 19702 sz. Szeged felõl érkezõ gyorssal indul Tapolca felé.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141_1.jpg (33199 bytes)
A Nyíregyháza-Debrecen felõl érkezett 29702-es közvetlen gyors, indulásra vár. A Szergej nagy kormot lökött induláskor.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141fu.jpg (46009 bytes)
A második kereszt Fûzfõn: a 29703 sz. nyíregyházi hétvégi közvetlen gyors.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Balatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141sv.jpg (52545 bytes)
A fehérváriak egyik legmegbízhatóbb Szergeje a lemenõ nap fényében
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141v5.JPG (51917 bytes)
Egy 4 kocsis tehervonattal érkezik Komárom felõl, mely Celldömölk felé ment tovább.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m61m62.jpg (91696 bytes)
M62 141 és M61 002
Dátum: 1997. 10. 02.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62141.jpg (85862 bytes)
Dátum: 1997. 06. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-144a.jpg (69068 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62144hn.JPG (74180 bytes)
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2m62gyor.jpg (72786 bytes)
Két Szergej a gyõri állomáson. 2000 nyarán M41 hiány miatt gyakran elõfordult M62-es mozdony a Gyõr-Celldömölk vonalon. A bal oldali (a 200-as) a Bakonyszentlászlóra közlekedõ 39534 sz., a jobb oldali, a 145-ös a Celldömölkre közlekedõ 9214 sz. vonattal látható.
Dátum: 2000. 08. 15.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62145g2.jpg (78065 bytes)
Celldömölk felé indul személyvonattal
Dátum: 2000. 08. 15.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62145g1.jpg (83962 bytes)
Ez a Szergej egy tehervonatért megy Gyõr GySEV állomásra
Dátum: 2000. 08. 14.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62145ce.jpg (75409 bytes)
Boba felõl tér vissza.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62145a.JPG (89052 bytes)
Egy üres bauxitvonattal dübörög Székesfehérvár felé.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: 20-as vonal, Sárszentmihály-Csór között
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62145c.JPG (174282 bytes)
A vonat még mellettem dübörög, de a Szergej már messze jár.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: 20-as vonal, Csór-Sárszentmihály között
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62113-146.jpg (74342 bytes)
Dátum: 2001. 08. 15.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62146gr.jpg (93526 bytes)
A 146-os is részt vett a celldömölk-gyõri személyfordában
Dátum: 2000. 08. 12.
Helyszín: Györ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62146he.jpg (43487 bytes)
Tehervonattal húz át az állomáson Celldömölk felõl.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Herend
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62146ce.jpg (57746 bytes)
Celldömölk egyik megbízható teherfordás gépe éppen pihen.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej146.JPG (41399 bytes)
Gépmenetben. Aznap a 146-os volt az ajkai toló tartalék. Magyarországon ilyen jellegû szolgálat csak itt , a 20-as vonal bakonyi szakaszán van/volt . A villamosítással itt is meg fog szûnni.
Dátum: 1999. 05. 14. 7 óra
Helyszín: 20 sz. vonal / line No. 20
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
duplam62.jpg (46813 bytes)
Duplaszergejes vonat! A 146-os és a 104-es alkotja a fogatot. Ezt a vonatot Borkó már Ajkán fotózta le. Ott megállt, a 146-os lekapcsolt, hogy a visszafelé induló, a 113-as által vontatott vonatot tolómozdonyként felsegítse a hegyre. A 104-es pedig továbbment Celldömölk irányába.
Dátum: 1999. 05. 14.
Helyszín: Városlõd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147f1.jpg (116820 bytes)
Füstös indulás a 16907 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147f2.jpg (75944 bytes)
Erõsen füstölve elindul a 16907 sz. vonattal
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147sv.jpg (62963 bytes)
Modellezõk, figyelem! Ideális alany a 147-es!
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147m61006.JPG (45800 bytes)
M62 147 elõfogatolja a meghibásodott 006-os NOHAB-ot az
S9725 számú sebesvonaton.
Dátum: 1999. 07. 13. 10:46
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62147rf.jpg (42821 bytes)
A 147-es a Szeged felõl érkezõ közvetlen 19702 sz. gyorsvonattal.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147as.jpg (28544 bytes)
A 29703-as hétvégi közvetlen gyors is tart vissza Szegedre.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Aszófõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147ko.jpg (49571 bytes)
A 147-es gyakran dolgozik az 5-ös vonalon, ha éppen nem Tapolca felé jár. Ilyenkor Komáromba van kihelyezve, és tehervonatokat hord Fehérvárra.
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62147bz.JPG (83798 bytes)
Egy Bz-t segélyezve érkezett Komárom felõl
Dátum: 1998. 09. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149-sv.jpg (79580 bytes)
Dátum: 2001. 01. 06.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m62149r1.jpg (84525 bytes)
Kölcsöngép a tapolcai vonalon Celldömölkrõl: a jó teljesítményû 149-es a 19702 sz. vonatot gyorsítja Tapolca felé.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149r2.jpg (63233 bytes)
A 149-es a 19703-as vonattal Székesfehérvár irányába indul. Ebben a fordulóban areggel a 9709sz. vonatot elõfogatolva Tapolcáról Fehérvárra megy a mozdony és ekkor vagy a 972-975-9706 sz. vonatokkal tesz meg másfél "kört", vagy a 19702-19703-9718 sz. vonatokkal teszi ugyanazt. Ezekben a fordulókban gyakran NOHAB is részt vett 2000 nyarán.
Dátum: 2000. 08. 17.
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149ce.jpg (85663 bytes)
Három mûködõ, de éppen (vasárnap lévén) pihenõ mozdony: M62,149,216,146
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149v3.jpg (36233 bytes)
A 149-es füstölögve húz el mellettem a tehervonattal.
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Városlõd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149vl.jpg (57577 bytes)
"...most már csak kibírom..."
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Városlõd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62149.JPG (54318 bytes)
Egyelõre félreállítva. Tetejének 2/3-adát a GySEV M62,904-estõl örökölte, melyet 1996 nyarán selejteztek és alkatrészbázisnak használták Celldömölkön.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150s1.jpg (119115 bytes)
Valójában az M62,049-es látható a képen. Az eredeti elhelyezésû kürtjeit lecserélték.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150s2.jpg (143161 bytes)
Egy katonavonattal indult el késõbb. A mozdony középsõ géptértetejének bal oldalán egy hegesztési nyom tûnik fel. A M62,001-052 psz. mozdonyoknak ezen e helyen volt a géptérszellõzõ zsalunyílásuk, melyet késõbb az átalakítás közben felszámoltak (az elrendezés ui. veszélyes volt a fõdinamóra).
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150kv.jpg (59556 bytes)
Tehervonattal indulás elõtt (Kaposvár-Baté)
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Kaposvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150lt.jpg (52705 bytes)
Látszólag az M62,150 egy tolatós teherrel jön szembe. Csakhogy e mozdony kürtelhelyezése alapján a 019-052 psz-ok valamelyikét viselte korábban. (001-018 között nem volt mindenütt rovátkolt a mozdony oldala). Tehát átszámozás történt.
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Lengyeltóti
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62150nk.jpg (31905 bytes)
A 150-es Szergej Bz-t segélyez
Dátum: 1999.
Helyszín:
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62151sv.jpg (117025 bytes)
Kölcsöngép Kanizsáról
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62151kv.jpg (53986 bytes)
Tolatós tehervonattal Gyékényesre indulás elõtt
Dátum: 1999. 11.
Helyszín: Kaposvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm62nk.jpg (35792 bytes)
Két Szergej (151 + 177) Balatonaszentgyörgy felé indulásra kész egyetlen gabonakocsival. Ez aztán a vonat!
Dátum: 1999. 05. 16.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62151.jpg (31150 bytes)
Dátum: 1994.
Helyszín: Balatonszntgyörgy
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
m62153s.jpg (116487 bytes)
153-as Szergej selejtezett állapotban. Nagykanizsáról került ide.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62157-fl.JPG (259009 bytes)
Ez sem 100%, hogy Fényeslitke…
Dátum: 2001. 03. 28.
Helyszín: Fényeslitke (???)
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62158tr.jpg (155418 bytes)
Ezúttal tehervonaton látjuk.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158bf.jpg (39987 bytes)
A 9706 sz. vonattal érkezik
Dátum: 2000. 07. 01.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158cs.jpg (45194 bytes)
A Nyíregyháza-Debrecen felõl jött 29704 sz. gyorsvonattal. Induláskor nagy fekete kormot lökött ez a mozdony is.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158b.JPG (44502 bytes)
9711 sz vonat.
Dátum: 1999. 07. 16. 18:50
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62158c.JPG (51478 bytes)
9711 sz vonat.
Dátum: 1999. 07. 15. 18:58
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62158a.JPG (47644 bytes)
9711 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 14. 18:49
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62158si.jpg (59008 bytes)
A 9704 sz sebesvonattal érkezik.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Badacsonytördemic-Szigliget
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158sb.JPG (47765 bytes)
A 158-as Szergej épen egy Bz-t segélyez a Székesfehérvár-Sárbogárd viszonylaton.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Sárbogárd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62158sv.JPG (79139 bytes)
Dátum: 1998. 09. 30.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-158.jpg (55851 bytes)
Dátum: 1997. 11. 30.
Helyszín: Komárom
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62159bf.jpg (127492 bytes)
In memoriam Krampusz, azaz M62,159. Itt most éppen kölcsönben van a tapolcai vonalon.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159bk.jpg (99095 bytes)
A 9711 sz. személyvonatot vártam a megállóhelyen. Már messzirõl hallatszott a jellegzetes, szép Szergejhang. A mozdony még közvetlenül a megálló elõtt is full gázzal vontatott, nem ok nélkül, a vonat 11 kocsiból állt (400 t).
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159f2.jpg (177405 bytes)
Ez a képsrorozat a 159-es Szergejrõl készült. A legfelsõ felvételen a motorfodulatszám 550, a másodikon 600, a 3-on kb 650, a 4-en teljes gázzal, 750 /perc fordulattal pörög a motor. A füszölés menete utalhat a turbó lassú felpörgésére és nyomáshiányra, de lehet porlasztóhiba is. A motor felpörgésekor a erõs túltöltés is van.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159f3.jpg (71663 bytes)
A 159-es Szergej elindul a 3 kocsis 9744 sz. vonattal.
Dátum: 2000. 05. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej159b.JPG (48579 bytes)
Most már gyalogosan találkoztunk szembe az
egyszer Herenden már leelõzött,
M62 159 húzta tehervonattal.
Dátum: 1999. 05. 13. 13:30
Helyszín: Városlõd-Kislõd és Ajka között
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
Szergej159a.JPG (65745 bytes)
Az elsõ találkozás a 159-essel s tehervonatával.
Itt mi (9064-es vonat) elõzünk...
Dátum: 1999. 05. 13. 12:27
Helyszín: Herend
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62159he.jpg (57451 bytes)
Ez a tehervonat itt a herendi állomáson várta meg a személyvonatunkat. Késõbb már gyalogtúránk közben találkoztunk vele, amint Ajka felé haladt.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Herend
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159aj.JPG (85152 bytes)
Tehervonat érkezik Veszprém felõl. Szentgálig a vonat elején levõ paripát segítette még a vonat végére kötött 113-as Szergej is. Az azonban már vonatunk elõtt visszajött gépmenetben, ott áll a kép jobb szélén.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62159.jpg (57789 bytes)
Az akkor még tapolcai állomásítású 159-es. Tapolcáról 1996 nyarától Szombathelyre és Celldömölkre kerültek ezek a mozdonyok, helyükre az Északi VF-rõl és Székesfehérvárról Csörgõk jöttek novemberben (ez utóbbiak feladatát Bz-k vették át). A ritkán adódó tehervonati igényeket azóta NOHABokkal elégítik ki. A Csörgõk pedig télen fûteni tudják a személyvonatokat.
Dátum: 1996. 05. 27.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
exm62160.jpg (56545 bytes)
A 160-as Szergej a 067-es számon ment a bontóba. Tõle balra a 188-as a 160-as számon követte. A jobbra mögötte álló 167-es a saját számán csatlakozott hozzájuk.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62161.JPG (54164 bytes)
Egy régvolt Szergej két homlokzata megmaradt az utókornak: az egyik a székesfehérvári diszkó épületét díszíti, a képen szereplõ darabank is valami hasonló funkciója lesz itt Budapesten, a Nyugati mellett.
Dátum: 1998. 11. 25.
Helyszín: Bp. Nyugati
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-161.jpg (32949 bytes)
Ezt az elrontott képet csak azért mutatom be, mert ennél
jobbat sajnos már nem készíthetek a néhai 161-es Szergejrõl.
Dátum: 1987. 03. 12.
Helyszín: Bp. Kelenföld
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62162sm.jpg (56920 bytes)
Itt éppen letétben áll, sok munka esetén szokott járni.
Dátum: 1999. 08. 11.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62162nk.JPG (91593 bytes)
Tehervonattal érkezett Szombathelyrõl.
Dátum: 1998. 10. 21.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
IM000153.JPG (57185 bytes)
A második M62 163. Az egykori szombathelyi 246-ost láthatjuk reinkarnálódva.
Dátum: 2001. 05. 27.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
57.jpg (66625 bytes)
M62 163 eléggé vészjósló helyen, a futoház mögött…
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
42.jpg (66287 bytes)
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62163ko.jpg (69041 bytes)
Celldömölki szerjoe Komáromban. Újabban gyakori jelenség.
Dátum: 1999. 09.
Helyszín: Komárom
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62163he.jpg (56126 bytes)
Egy kõvonattal robog el.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Herend
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62163ce.jpg (52990 bytes)
Viszonylagos kopottsága ellenére az egyik legjobb Szergej Celldömölkön. Sokat használják a teherfordában.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62163hk.jpg (39113 bytes)
A 163-as Szergej egy tehervonatért indult Székesfehérvárra, de a gyorsvonat miatt - amelyrõl a kép készült - megállították.
Dátum: 1999. 05. 20.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej163.JPG (68945 bytes)
A 163-mas Szergej egy tehervonattal halad Ajka
irányába a késõ délutáni órákban.
Dátum: 1999. 05. 13.
Helyszín: Városlõd
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62163c.JPG (41291 bytes)
Visszatérõben Várpalotáról Székesfehérvárra, hogy kisegítse a 145-öst egy nehéz répavonaton.
Dátum: 1998. 10. 21.
Helyszín: 20-as vonal, Csór-Sárszentmihály között
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62163a.JPG (82730 bytes)
Tehervonattal halad Székesfehérvárról Várpalota felé. Az elsõ 4 kocsit Komáromból érkezett
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: 20-as vonal, Csór-Sárszentmihály között
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62duplaa.JPG (74523 bytes)
Dupla Szergejes répavonat. Elöl a 163-as, mögötte a 145-ös.
Dátum: 1998. 10. 13.
Helyszín: Sárszentmihály
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
nl07.jpg (64915 bytes)
A 164-es és a 225-ös Szergej bontásra vár. Selejtezve 1999-ben, a 164-es Székesfehérvárról, a 225-ös Ferencvárosból.
Dátum: 1999.
Helyszín: Sátoraljaújhely
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62165-alm.JPG (234698 bytes)
9734 sz. vonattal
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62165-bak.JPG (269441 bytes)
S19706 sz. vonattal. A képen látszik a felújított alagút feletti rész
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonakarattya
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62165dj.jpg (141171 bytes)
Üres tehervonattal kapaszkodik fel a dunújvárosi kikötõbõl az állomásra
Dátum: 2000. 07.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62165dk.jpg (79268 bytes)
Dátum: 2000. 07.
Helyszín: Dunaújváros, kikötõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm62as.jpg (154958 bytes)
Dupla Szergej egy 9712-esbõl született szerelvényvonaton. A 158-as szolgálatképtelensége miatt a 165-ösnek kellett segélyeznie.
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Aszófõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62165.jpg (59985 bytes)
Ezen év legnagyobb részét Tapolcán töltötte, nagyrészt a 29-es vonalon járt.
Dátum: 1999. 06. 05.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Óvári Mihály
Szergej165.JPG (68506 bytes)
M62 165
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
M62-165_M61-006.jpg (91665 bytes)
29 vonalon M61 006 Szergej elõfogattal
Dátum: 1999. 02. 13.
Helyszín:
Fotó: Horváth Ákos
Digitalizálás: Horváth Ákos
M62-165_M61-006_2.jpg (83319 bytes)
29 vonal
Dátum: 1999. 02. 13.
Helyszín:
Fotó: Horváth Ákos
Digitalizálás: Horváth Ákos
m62165ej.JPG (74707 bytes)
Ez a fehérvári Szergej forgóvázjavítás után Tapolcán maradt. A februári nagy télen hasznát is vették elõfogati mozdonyként.
Dátum: 1999. 01. 15.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
nl10.jpg (143601 bytes)
Dátum: 1999.
Helyszín: 29. vonal
Fotó: Németh Lajos
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62165tp.JPG (51700 bytes)
Dátum: 1998. 01. 17.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62166ce.jpg (80365 bytes)
A 195-ös mellett Celldömölkre került alkatrészbázisnak egy másik ferencvárosi M62-es, a 166.
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62166.jpg (93103 bytes)
Letétes ferencvárosi Szergej a szertári vágányokon.
Dátum: 1998. 05. 10.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
M62_166.JPG (206915 bytes)
Helyszín:
Fotó: Imecz László
Digitalizálás: Kovács Ferenc
m62167be.JPG (36566 bytes)
És elõbukkan a ködbõl... Dübörögve és fütyülve. Maga a brutalitás és még 1500 tonna mögötte.
Dátum: 1998. 01. 02.
Helyszín: Beled, Kis-Rába híd
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62167.jpg (66963 bytes)
Egy kis atom gyorsítás a betonaljszállító szerelvénnyel. Ajánlom ezt a képet Novák Andrásnak, aki maga is tette annak idején 15-ösbe e mozdony kontrollerét.
Dátum: 1997. 07. 20.
Helyszín: Boba
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171ba.jpg (87094 bytes)
A 9704 sz. vonatot vitte a frissen felújított, de kormos tetejû mozdony. A motorhiba csak idõleges volt.
Dátum: 2000. 04. 24.
Helyszín: Balatonaakali-Dörgicse
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171pi.jpg (69716 bytes)
Dátum: 2000. 01.
Helyszín: Polgádi-Ipartelepek
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171bk.jpg (56086 bytes)
Indulás közben a 974. sz. Bp-Celldömölk gyorssal
Dátum: 1999. 10. 28.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171sv.jpg (64554 bytes)
Dombóváron tavasszal újították fel ezt a kanizsai Szergejt. Jelenleg Tapolcán kölcsönben dolgozik.
Dátum: 1999. 10. 28.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62171mk.JPG (107917 bytes)
Dombóvárra indul tehervonattal. Egyike a villamosítás után (1998 október) Kanizsán maradt öt Szergejnek.
Dátum: 1998. 10. 21.
Helyszín: Murakeresztúr
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175gm1.jpg (51207 bytes)
Dátum: 2001. 01. 20.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175gm2.jpg (50135 bytes)
Csorna irányába indult el a beledi állomásról, miután az IC 912 áthaladt.
Dátum: 2001. 01. 20.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175ic1.jpg (81180 bytes)
Az IC913 sz. vonattal robog Csorna felé. Ebben az idõszakban az IC 913/916 forduló szergejes volt.
Dátum: 2001. 01. 19.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175ic2.jpg (115761 bytes)
Dátum: 2001. 01. 19.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175bf.jpg (81622 bytes)
A frissen felújított mozdony indulásra vár a 19607 sz. vonattal (Balatonfüred-Szombathely)
Dátum: 2000. 08. 19.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175b1.jpg (147551 bytes)
A 19606 sz., Balatonfüred - Szombathely vonattal. 2000 nyarán erre a vonatra nem jutott Csörgõ, Szergejjel vagy Púpossal járt.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175b2.jpg (104302 bytes)
A 175-ös Szergej fõvizsgája 2000. március 30-án volt.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Balatonudvari
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175sm.jpg (56632 bytes)
Dátum: 1999. 08. 11.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175_1.jpg (101971 bytes)
Egy rég nem látott gép a Hegyeshalom-Szombethely vonalon továbbít tehervonatot.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62175.jpg (48223 bytes)
Dátum: 1997. 12. 22.
Helyszín: Hegyeshalom-Lajta híd
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
m62176fc.jpg (47292 bytes)
Jelenleg üzemképtelen
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62176.jpg (89422 bytes)
A 176-os is letétes.
Dátum: 1998.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62177-alm.JPG (232468 bytes)
A Nyíregyháza-Tapolca sebesvonattal
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62177-alm1.JPG (246642 bytes)
A Tapolca-Nyíregyháza sebesvonattal
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
121-20.JPG (274410 bytes)
Dátum: 2001. 04. 22.
Helyszín: Sopron-Déli pu.
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
m62177bk.jpg (158119 bytes)
Egy kiváló állapotú Szergej a 29-esen, a kép minõsége ellenére talán látható. A gép Nagykanizsáról jött kölcsönbe. Itt a 9713 sz. vonattal látjuk.
Dátum: 2000. 06. 30.
Helyszín: Balatonkenese
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62177.jpg (56896 bytes)
Fonyód felõl érkezett.
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62177Nagykanizsa.JPG (75378 bytes)
...és lefestetett, megújíttatott Dombóváron 1999 õszén...
Dátum: 1999.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Lázár Armand
m62180-alm.JPG (247882 bytes)
A Tapolca-Szeged sebesvonattal
Dátum: 2001. 06. 30.
Helyszín: Balatonalmádi
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62180ao.jpg (51355 bytes)
Egy másik kanizsai kölcsönszergej a balatoni vonalon, a 180-as, itt a 1696 sz., Tapolca-Nyíregyháta vonattal láthatjuk.
Dátum: 2000. 08. 04.
Helyszín: Alsóõrs
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pam6201.JPG (63115 bytes)
A hídterhelésre összegyûlt Szergejek között a 180-as
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Baja
Fotó: Pethõ Attila
Digitalizálás: Pethõ Attila
m62180kh.jpg (70561 bytes)
A 180-as nagykanizsai Szergej a bajai híd felújítása miatt kettévágott Dombóvár-Kiskunhalas vonal Kiskunhalas-Baja szakaszán teljesített szolgálatot 1999-ben. Itt éppen Baja felé tart egy személyvonattal.
Dátum: 1999. 09. 26.
Helyszín: Kiskunhalas
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62180tp.jpg (41689 bytes)
A 8802 sz. sebesvonattal, mely Pécs-Kaposvár-Fonyód-Tapolca-Celldömölk útirányon közlekedik. Ezen a nyáron ez a vonat hozza a 9745/9744 sz. Tapolca-Balatonfüred vonatpár kocsijait is, így ezek közvetlen kocsik Pécsrõl.
Dátum: 1999. 06. 06.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Szergej180.JPG (112249 bytes)
Amikor az elsuhanó különvonatból megláttam
a távolban a 180-as Szergejt még nem
sejtettem, hogy a következõ hónap végétõl
majd' minden nap látni fogom, ugyanis június
30-tól Baja és Kiskunhalas között ingázik
személyvonatokkal. (Mostanság - IX. 20. -
a hajnali vonatok utasai igencsak "örülhetnek"
neki.)
Dátum: 1999. 05. 09.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: (c) Gigant Club
Digitalizálás: (c) Gigant Club
ELOFOGR.JPG (83769 bytes)
Robogás! Szergej elõfogattal.
Dátum: 1999.
Helyszín: 30. vonal
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Lázár Armand
m62181.JPG (58557 bytes)
A Siófok-Pécs vonattal Kaposvárra indul, mely vasárnaponként külön közlekedik a S8801-tõl. A mozdony füstjén jól látszik, hogy a motor kormot alig, de olajat és vizet annál inkább tessékel a levegõbe.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Fonyód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-181a.jpg (92147 bytes)
Ha jól emlékszem, ez a Szergej van felfestve a dombóvári
L-alakú fûtõház nagyállomás felõli oldalára. (Dombóvár alsó
felé pedig a 13-mas Gigant néz.)
Dátum: 1998. 04. 17. 16:50
Helyszín: Pusztaszabolcs
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62m41fo.jpg (86122 bytes)
Atomfogat!!! M62,181 + M41,2197 az S8801 12 db By kocsiból álló szerelvényével (Siófok + Celldömölk - Pécs) Kaposvár felé indul.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Fonyód
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
72.jpg (60875 bytes)
Dátum: 2001.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62182gg.jpg (95489 bytes)
Az M62,182(III) tehervonattal a cell-gyõri vonalon
Dátum: 2000. 08. 16.
Helyszín: Gecse-Gyarmat
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62182.JPG (72491 bytes)
5 hónappal rendbetétele után már átlagosan piszkos lett. A motor erõsen olajvesztes. Itt éppen egy tehervonattal indul Veszprém irányába.
Dátum: 1998. 07. 09.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62182ce.JPG (51288 bytes)
Szép, tiszta mozdony, éppen túl egy forgóvázcserén. A pályaszáma alatt sikerült kiolvasnom a 245-ös pályaszámot, tehát csere történt.
Dátum: 1998. 01. 31.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
47.jpg (69581 bytes)
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
m62183s1.jpg (79940 bytes)
Szergej kapaszkodik fel a hegyre egy tehervonattal
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Szentgál
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62183s2.jpg (55378 bytes)
A közeledõ tehervonatot a 183-as kissé füstös Szergej húzza
Dátum: 1999. 04.
Helyszín: Szentgál
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62183.jpg (72178 bytes)
Még diesel mozdonyokkal van tele a celli fûtõház, de ki
tudja meddig lesz ez így. (M62 183 van a képen)
Dátum: 1998. 07. 04.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
m62187bu.jpg (53657 bytes)
A fehérvári szergejek a nyári sûrûbb menetrendben sorra feltûntek a 29-es vonalon személyvonatokkal, ami Tapolca nagy mozdonyhiányát jelzi. Nagyon hiányoznak a kidobott és szétvágott NOHABok! A Nagykanizsán a villamosítás miatt kissé ritkított flotta egyik Fehérvárra került tagja, a 187-es, a 9704 sz. sebesvonattal érkezik.
Dátum: 1999. 07. 24.
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62187c.JPG (57852 bytes)
9714 sz. vonat.
Dátum: 1999. 07. 16. 15:37
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62187a.JPG (56631 bytes)
S29703.
Dátum: 1999. 07. 14. 16:22
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62187b.JPG (78205 bytes)
S29704 úgy fél óra késéssel...
Dátum: 1999. 07. 14. 11:34
Helyszín: Balatonkenese-Üdülõtelep
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Jákli Imre
m62187sv.jpg (62491 bytes)
A 187-es Szergej aznap az 1972 sz. mentesítõ gyorsot kapta feladatul. Itt éppen elõrehúz, hogy ráálljon a vonatra.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62187ba.jpg (54560 bytes)
A Kanizsától "örökölt" 187-es kis olajfüsttel indítja az 1972-es gyorsvonatot.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Badacsony vm.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
dupm62bt.jpg (48151 bytes)
Megérkezett a 9712-es, dupla Szergejjel, mint zsenge gyermekkoromban a vasárnapi 901-es szombathelyi gyors. Csakhogy most nem a vonat nagysága miatt volt így. Az elöl lévõ füredi tartalék 188-as segítette ki a hátul lévõ 214-est. Továbbinduláskor mindkettõ mûködött, tehát valószínû, hogy a 214-esnek kiesett egy vontatómotorja és szért teljesítménycsökkenése lett.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Badacsonytomaj
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62188fu.jpg (52502 bytes)
Egy állomáson két kereszt közül az elsõ: a 9735 sz. személyvonatot a Fehérvárra gépmenetben visszatért 214-es helyett a tartalékos 188-as hozza. A füredi tartalékot a nyáron rendszeresen Celldömölk adta.
Dátum: 1999. 07.
Helyszín: Baatonfûzfõ
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62188.JPG (56687 bytes)
A Szergejkorszak vége felé közeledve. A kanizsai gyorsforda egyik koszos, de stabil gépe, a 188 éppen megérkezik az Avas nemzetközi gyorsvonattal Kanizsa felõl. Mögötte a 255-ös.
Dátum: 1998. 06. 28.
Helyszín: Balatonszentgyörgy
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62188sm.JPG (39169 bytes)
A 980 sz. Szombathely-Pécs gyorsvonattal. Erre a vonatra Nagykanizsa ad mozdonyt, ameddig ez így lesz, addig ez a vonat Szergejjel fog menni. Legalábbis Kanizsáig.
Dátum: 1998. 05. 23. 04:45
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62v63.jpg (62469 bytes)
A Szergej a Kanizsán napivizsgázott 015-ös Gigantot és a Sirava ngy.-ot vontatja Balatonszentgyörgyig, ahonnan a Gigant viszi tovább a vonatot.
Dátum: 1997. 08. 30.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62190-221a.jpg (101653 bytes)
Az 1999-es balatoni nyár standard gépei… M62,190,221 S 2000.XII.19 (Tapolca)
Dátum: 2000. 12. 22.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
m62190-221b.jpg (107263 bytes)
Kedvenc Szergejem...
Dátum: 2000. 12. 22.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
M62190.JPG (75942 bytes)
Fogynak a Szergejek.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás: Kodak DC-215
m62190b1.jpg (105095 bytes)
Megérkezik Tapolcáról, hogy elvigye a 9713 sz. vonatot Székesfehérvárra. A NOHABok fogyásával és a Csörgõk gyakori üzemképtelenségével Tapolcán ismét megjelentek a Szergejek. Januárban elõször a 165-ös, majd késõbb több is. A 190-es a kanizsai flottából került Fehérvárra, egy ideig Dunaújvárosban dolgozott, de a tavasszal kezdõdõen már Tapolca térségében vontatott személyvonatokat.
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62190b2.jpg (89050 bytes)
A 190-es Szergej rááll a 9713 sz. vonat szerelvényére. Kopott külseje jellegzetes, az élénksárga homlok a jellegzetes pályaszámokkal könnyen felismerhetõvé teszi...
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Balatonfüred
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62190cs.jpg (67163 bytes)
...Ez pedig a mozdony másik oldala. Ki hinné, hogy ugyanaz a gép? Itt a 9713-assal Csajágon éppen keresztre vár.
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Csajág
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62190sv.jpg (51434 bytes)
A 190-es indulásra kész az esti 9718 sz. személyvonattal Balatonfüredre.
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62190i.jpg (43572 bytes)
Indulás a 9718-cal.
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62-190.jpg (77565 bytes)
Ezt a szegény Szergejt is már csak a kosz
tartja össze. (A pályaszám nem a fényképész
hibájából olvashatatlan.)
Dátum: 1998. 12. 08. 08:05
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
M62_190_1.jpg (143637 bytes)
Helyszín: Révfülöp
Fotó: Tomecz Róbert
Digitalizálás: Tomecz Róbert
m62192-sz.JPG (47177 bytes)
Dátum: 1998. 08. 20.
Helyszín: Rajka
Fotó: Illés József
Digitalizálás:
121-15.JPG (242918 bytes)
Dátum: 2001. 04. 22.
Helyszín: Sopron
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
m62193cr.jpg (38747 bytes)
Szergej az IC911/918 fordulóban. Pénteken és vasárnap ez a két vonat standard Szergej forduló.
Dátum: 2000. 09. 01.
Helyszín: Csorna
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
M62193Nagykanizsa.JPG (89676 bytes)
Szombathelyi Szergej vendégségben
Dátum: 1999.
Helyszín: Nagykanizsa
Fotó: Lázár Armand
Digitalizálás: Lázár Armand
m62193ic.JPG (55630 bytes)
Megérkezett az IC911 Szombathely felõl. Ha a kocsik száma meghaladja a nyolcat, Csörgõ helyett Szergej kerül eléjük, természetesen egész évben vonatfûtõkocsival, a légkondi miatt.
Dátum: 1998. 09. 13.
Helyszín: Csorna
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62193.JPG (60077 bytes)
A 902 sz gyorsvonattal indul Szombathelyre. Füst nélkül!!!
Dátum: 1998. 08. 22.
Helyszín: Veszprém
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62193.jpg (75916 bytes)
M62,193 a Muntenia ngy.-tal indul (füst nélkül!!!). Ez a mozdony Tapolcáról került Szombathelyre 1996-ban, majd 1996 telén felújították. Jó mûszaki állapotát azóta is tartja.
Dátum: 1997. 07. 22.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
2szergej.jpg (92229 bytes)
A frisen felújított 193-as és a 270-es Szergej közösen hozzák a tehervonatot Szentgotthárdra. A határsáv felnyílásával megugró iparfejlesztés jelentõsen megemelte az állomás teherforgalmát, amint azt az igényelt mozdonyok száma is mutatja. Az állomásnak ma 7 vágánya van, ebbõl 3 kifejezetten tehervonat-fogadó. Több iparvágányt szolgál ki, köztük az osztrák oldal új ipari központjának frissen elkészült iparvágányát is innen szolgálják majd ki. Magyar oldalról az állomásra jelenelg egy nagyrészt hézagolt pályájú, 70 km/h-s vonal vezet. Az osztrák oldal 80-as. Jelenleg állandó állomási tartalék gép nincs, idõnként Szombathely küld egy M43-ast, vagy a tolatós vonatok gépei végzik a rendezést. 1984-ben még 424-essel is tolattak itt.
Dátum: 1997. 05. 01.
Helyszín: Szentgotthard
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62194-sg.JPG (249189 bytes)
A mostanában a 154-es vonalon dolgozó Szergej Kiskunfélegyháza felé indul gépmenetben.
Dátum: 2001. 06. 09.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62194sg.jpg (115977 bytes)
Algyõrõl fut be Szegedre
Dátum: 2001. 01. 14.
Helyszín: Szeged
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Lehoczki Gábor
4m62bj1.jpg (66276 bytes)
Hídterhelésen 3 társával (180, 062, 057).
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Baja-Dunafürdõ
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
4m62bj3.jpg (73279 bytes)
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Baja-Dunafürdõ
Fotó: Lehoczki Gábor
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
pam6202.JPG (52002 bytes)
Szergejek hídterhelés-próba közben
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Baja
Fotó: Pethõ Attila
Digitalizálás: Pethõ Attila
m62194a.JPG (88982 bytes)
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Szeged-rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62194b.JPG (92265 bytes)
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62-194b.jpg (46460 bytes)
Szuperatomvonat! M62 194 + MDmot 3024 + MDmot 3001.
A 7817-es vonat forgalmi okokból mindig két MD szerelvénybõl
áll, s ezúttal elõfogatként még ott volt a Szerjoe is,
amely egy répavonatért jött Bajára. (Számomra rejtélyes
okokból elment Bátaszékig, majd onnan a következõ MD
elõfogataként jött vissza Bajára, s csak ekkor állt át
a répavonatára. Azért nem hiszem, hogy segélyezett, mert
a mögötte haladó Piroskát már másnap láttam.)
Dátum: 1998. 11. 14. 11 óra
Helyszín: Bajai szõlõk mh.
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62194.jpg (124373 bytes)
Dátum: 1998. 10. 30.
Helyszín: Szeged-Rendezõ
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Lehóczki Gábor
m62-194.jpg (51686 bytes)
Az 1997. évi EFOTT utolsó napján egy-egy Budapestre, illetve
Szegedre közlekedõ különvonat szállította haza az ifjúságot.
Itt a rövidebbik, a kilenc kocsis szegedi látható, melyet
az a 194-es Szergej húzott, amely általában tehervonatokkal
közlekedik Kiskunhalas és Baja között.
Dátum: 1997. 08. 03. 10:30
Helyszín: Baja
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62195ce_1.jpg (76044 bytes)
Dátum: 2000. 06. 18.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62195ce.jpg (47880 bytes)
Ez a mozdony Ferencvárosból került ide, szolgálatképtelenül. Várja feltámasztását, melyre minden esélye megvan.
Dátum: 1999. 06.
Helyszín: Celldömölk
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62acsad1.JPG (37511 bytes)
Tehervonat Sopron felé.
Dátum: 1999. 04. 03. 18:15
Helyszín: Acsád
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62acsad2.JPG (49087 bytes)
Dátum: 1999. 04. 03. 18:15
Helyszín: Acsád
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
m62197b1.JPG (121969 bytes)
A szombathelyi teherforda egyik gépe Beled felé közelít egy tolatós tehervonattal.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197f1.JPG (52540 bytes)
Indulás közben a 197-es. Motorfordulatszám kb. 550. A koromképzõdés oka túlszabályozás is lehet.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197f2.JPG (67115 bytes)
Indulás kb. 2000 tonnás tehervonattal. Itt a motor már maximális (750/perc) fordulatszámmal jár. Az itt tapasztalható koromképzõdés valószínû oka a porlasztófúvókák eltömõdése és ezáltal a nagy gázolajcseppek keletkezése. E cseppek egy része korommá ég el.
Dátum: 1998. 08. 10.
Helyszín: Beled
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62197.jpg (77506 bytes)
Miután egy háznyi fekete komot eregetve felporgott, már kifelé gyorsít a szombathelyi állomás 1-es vágányáról a 197-es Szerjoe egy tehervonattal. A porlasztók eltömõdését jelzi az állandó fordulatszámon is jelentkezõ, koromtól fekete füst.
Dátum: 1996. 06. 14.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m62198fc.jpg (55481 bytes)
Dátum: 2000. 01. 30.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62198f1.jpg (103616 bytes)
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62198r1.jpg (60350 bytes)
Lemosva, megtisztítva a Keleti Rendezõi átállítást végzi
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62198r2.jpg (86043 bytes)
Dátum: 1999. 10.
Helyszín: Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62198.JPG (63124 bytes)
Májusban még a parajosban állt, most meg friss forgóvázakkal szolgálatban. A rozzsdás tetõ mutatja, hogy régen használták rendszeresen.
Dátum: 1998. 07. 08.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_atall.JPG (88970 bytes)
A rendezett tehervonat átállítása az irányvágányról a fogadóra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_kihuz.JPG (74476 bytes)
A rendezett tehervonat kihúzása, átállításhoz.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_gm_be.JPG (82537 bytes)
A kihúzó mozdony gépmenetben visszatér az irányvágányokhoz, miután a kihúzott vonatot a gubacsi kihúzó mozdony átvette a Nyugati fogadóra való átállításra.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
fr_gm_vi.JPG (80803 bytes)
Szergej a péceli úti átjáróban, avagy közúti mozdony?
Átállítós szolgálatra igyekszik Keleti Rendezõbe.
Dátum: 1998. 07.
Helyszín: Bp. Ferencváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.