A hu/diesel/m62 könyvtárban található képek listája:
m62allor.jpg (83035 bytes)
Dátum: 1997. 11.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: (c) Gigant Club
m62fd_fr.JPG (56328 bytes)
A M62 fõdinamójának forgórésze
Dátum: 1997.
Helyszín: MÁV Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62fv1.JPG (73351 bytes)
M62 forgóvázak
Dátum: 1997.
Helyszín: Szombathely
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62fogep.jpg (69116 bytes)
Tiszteletet parancsoló gép a Szergej fõgépcsoportja. A Kolomna 14-D40 dízelmotor alsó része tartja a generátort is. Ily módon az egész gépcsoport egyben kiemelhetõ kb. 1 tonna súlygyarapodás árán.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó:
Digitalizálás:
m62forgoresz.jpg (16828 bytes)
M62 vontatómotor forgórésze.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m62mot1.jpg (78912 bytes)
Az M62,223 mozdony motorja a gépbe szerelés elõtt.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m62mot2.jpg (70862 bytes)
Az utolsó simítások a motoron. A gépet a szombathelyi M62,223 mozdonyba építették be 1996 novemberében, a mozdony fõmûhelyi nagyjavítása alkalmából.
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m61cylinder_2.jpg (60229 bytes)
Dátum: 1996. 11. 21.
Helyszín: Északi jármüjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Jákli Imre
m62du2.JPG (56528 bytes)
Összeszerelt dugattyúk és egy dugattyútetõ
Dátum: 1996. 11. 16.
Helyszín: MÁV Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62du1.JPG (86263 bytes)
A képen az M62-es mozdony dízelmotorjának dugattyútartói mellett egy dugattyútetõ látható.
Dátum: 1996. 10. 16.
Helyszín: MÁV Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62motor_1.jpg (76348 bytes)
A képen egy M62 motor látható a mozdonyba szerelve. A hengersorok között található a befecskendezõszivattyú és a fordultszám-szabályozó, a hengersor elõtt a generátoron ül az ékszíjjal hajtott fordulatszámmérõ-szinkrongerjesztõ gépcsoport.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m62motor_2.jpg (90296 bytes)
M62 motor elölrõl a mozdonyban. Alul az öblítõfúvó van, efölött a töltõlevegõ-hûtõ, ennek két oldalán vannak a turbótöltõk. A turbótöltõ levegõje a hûtõn és az öblítõfúvón át jut a légszekrénybe és onnan a hengerekbe. Ezáltal a feltöltés két fokozatban történik.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás:
m62compressor.jpg (83010 bytes)
M62 légsûrítõk.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó:
Digitalizálás:
m62fh2.JPG (90896 bytes)
Egy Szergej-forgattyúház felsõrész, a hengertömbökkel és a hengerfejleszorító ászokcsavarokkal. Elõtte egy Szergej forgattyústengely.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hf1.JPG (82073 bytes)
A Szergej hengerfeje kétrészû: az alsórész öntöttvas (bal oldalon) a felsõ (jobb oldalt) könnyûfém. Egészen jobboldalt hengerperselyek vannak.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hf2.JPG (84306 bytes)
A hengerfej alsórészek most az égéstér felõli oldalukról látszanak (bal oldalon) Jól látható a középponti befecskendezõnyílás és a négy kipufogószelep ülései. Most még ragyogó tiszta a hengerfej, de milyen lesz, ha kiszedik több év meló után ismét?
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hp1.JPG (72929 bytes)
A Szergej hengerperselye a NOHABéval ellentétben csak szimpla falú. A középsõ karima a hûtõvízteret választja a el a túlnyomásos légszekrénytõl. A benne levõ tömítés jósága ezért kiemelkedõen fontos. A hengerperselyt még a z alsó-és felsõ karimánál is tömíteni kell. A középsõ karima alatt vannak a légrések.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62hr1.JPG (67264 bytes)
A Szergej motojának un. golyvás hajtórúdjai vannak. A Fõhajtórúd(elöl) még egy csapágyfészket hordoz, melybe a mellékhajtórúd (hátul, középen) csatlakozik. Az aszimmetrikus megoldás miatt az egyik hengersor lökete kb 1 %-kal hosszabb.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62ro1.JPG (24037 bytes)
M62 öblítõfúvó (roots) alumínium forgórészei.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62ro2.JPG (60126 bytes)
Tapolcán ugyan már nincsenek szergejek állomásítva, de egy-két alkatrész még akad. Ilyen ez a Roots-öblítõfúvó is.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62sz1.JPG (58595 bytes)
A Gigant Kulb egy jeles tagja két M62 kipufogószelepet tart a kezében. A bal oldali tányérján elvõ vastag sötét lerakódás a tökéletlen égéssel keletkezett koromtól van, a jobb oldalit az égéstérbe jutott hûtõvízbõl kivált fehér lepedék borítja.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62tc1.JPG (42166 bytes)
Az M62-es vontatómotorja. Elöl láthatók a marokcsapágyak.
Dátum: 1996.
Helyszín: Máv Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m62tu2.JPG (57687 bytes)
A Szergej turbótöltõje. A felsõ rész a turbina beömlõrésze (2 bevezetõ csõvel), i a középsõ rész a kipufogórész (nyílása jobbra mutat), az alsó pedig a kompresszor.
Dátum: 1996.
Helyszín: Tapolca
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
HOM62G~1.JPG (50870 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
HOM62G~3.JPG (43676 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
HOM62G~4.JPG (53845 bytes)
Helyszín:
Fotó: Holéci József
Digitalizálás: Holéci József
m62motor_3.jpg (40006 bytes)
Az M62,001 psz. mozdony motorja. Nem tennem le a nagyesküt, hogy itt van akár egyetlen 1965-ös alkatrész is.
Dátum: 1996. 07. 12.
Helyszín: Bp. Angyalföld
Fotó: Jákli Imre
Digitalizálás:
m62-247kabin.jpg (72930 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombovar
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-247mot1.jpg (57516 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombovar
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-247mot2.jpg (56248 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombovar
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-247szekr1.jpg (48688 bytes)
TC-kontaktorok
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombovar
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-247szekr2.jpg (38524 bytes)
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombovar
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62-265c.jpg (44564 bytes)
A 265-ös géptere. Ezt a gépet nap mint nap használják!!!
Dátum: 1998. 05. 01.
Helyszín: Hatvan
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
m62265gt.JPG (52737 bytes)
Elsõ meglepetésemben gyorsan lefotóztam a M62,265 gépterét. Hogy lehet ilyen tiszta egy Szergej? Hát mindennapos takarítással.
Dátum: 1997. 11. 05.
Helyszín: Kispest
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.