A hu/diesel/others könyvtárban található képek listája:
121-16.JPG (216894 bytes)
"Aprólék"
Dátum: 2001. 04. 22.
Helyszín: Sopron
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
22.jpg (65481 bytes)
11. A25 007 egy Bzvel alkot csendéletet
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
20.jpg (63004 bytes)
Egy kis kuriózum A25 007 Hajmáskéren
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
39.jpg (48746 bytes)
A25,007
Dátum: 2000. 12. 17.
Helyszín: Hajmáskér
Fotó: Szijártó István
Digitalizálás:
a23062.jpg (78937 bytes)
A Dunaferr Vasmû DHM-2 típusú, A23,062 psz. tolatómozdonya
Dátum: 1999. 10. 17.
Helyszín: Dunaújváros
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
m44algyo.JPG (81572 bytes)
Dátum: 1999. 05.
Helyszín: Algyõ MOL telep
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
A28_017.jpg (69203 bytes)
A28 017 (EX M32, robbanásbiztos) SV-Fûtõház
Dátum: 1998. 11. 11.
Helyszín: Székesfehérvár
Fotó: Zsivány Zsolt
Digitalizálás: Zsivány Zsolt
a26087ud.JPG (52029 bytes)
A volt NDK-ban gyártott A26,087 iparvasúti mozdony szerelés közben a dombóvári VF négyszögcsarnokában.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
Piels8_1.JPG (76857 bytes)
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok, Jármûjavító
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
A26_xxx.jpg (87247 bytes)
Ennek szegénynek már a pályaszáma is elveszett.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
T334A25.jpg (101654 bytes)
Ketten a gazban.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
T334tab.jpg (133085 bytes)
A megtudható adatok.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
lasserbg.jpg (110860 bytes)
Õk, így együtt. Vajon honnan hordta össze a sors a csapatot?
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
A21_plsw.jpg (94965 bytes)
Ipari M28-asok, azaz A21-esek (069 és 070) a pilisvörösvári állomáson
Dátum: 1998. 05. 29.
Helyszín: Pilisvörösvár
Fotó: Zsivány Zsolt
Digitalizálás: Zsivány Zsolt
M38a.jpg (73531 bytes)
A24 004 (RABA M061 tipus, MAV-nal M38 volt) es A26 103 Gyorben a RABA Iparvaganyan.
Egy vasutbarat gyakorlaton volt a RABA-nal, es ott hivta fel az urak figyelmet arra, hogy Mosonmagyarovaron van az egyik ipartelepen egy ilyen mozdony, amit nem hasznalnak. A RABA valoszinuleg egy kesobbi RABA-muzeum egyik kiallitasi darabjanak vasarolta meg. A kepek kozvetlenul a gyarba valo betolast megelozoen keszultek. A gep valoszinuleg meg most is ott all az udvaron.
Dátum: 1998. 02. 05.
Helyszín: Györ
Fotó: Zsivány Zsolt
Digitalizálás: Zsivány Zsolt
M38b.jpg (86208 bytes)
A24 004 és A26 103 Gyõrben a RÁBA Iparvágányán
Dátum: 1998. 02. 05.
Helyszín: Györ
Fotó: Zsivány Zsolt
Digitalizálás: Zsivány Zsolt
a25_012.JPG (52101 bytes)
A Tiszamenti Vegyimûvek Bobója tolat a 145-ös vonallal
párhuzamosan Szolnok és Piroska között.
Dátum: 1999. 04. 24. 14:25
Helyszín: Szolnok
Fotó: Lehóczki Gábor
Digitalizálás: Jákli Imre
a25.jpg (40192 bytes)
Ez a mozdony a Ganz DVM-4 sorozat egyetlen normálnyomtávú példánya. A Ganz 1960-ban készítette, prototípusként. Az 1524 mm nyomtávú, jelentõs darabszámú sorozat a Nagy Testvér vonalain tolató szolgálatot lát el. A prototípus elõbb a BHÉV-hez, majd Diósgyõrbe került. A mozdonyt Nagybobónak hívják, mivel mintegy 12 tonnával súlyosabb a Bobónál. Erõforrása egy Ganz 16 JV 17/24 típusú motor, a Bobó motorjából lett továbbfejlesztve az M31 motorjával együtt. Teljesítménye 640 LE (470 kW) volt. E motor feltöltött változata került az elsõ Púposokba (M40, 001,003-009), a továbbfejlesztésének eredményeként létrejött 16 VE motor az 500-as Bobók erõgépe lett, míg ez utóbbi feltöltött változata, a 16 VFE motor pedig a Púposok motorja lett. A fentiek is érzékeltetik, hogy ez a mozdony a Ganz fejlesztési sorban fontos helyet foglal el.
Helyszín: Diósgyõr
Fotó: Juhász György
Digitalizálás: Juhász György
T334_1.jpg (123333 bytes)
Csehszlovák gyártmányú 3 tengelyes diesel, Magyarországon még nem láttam
máshol.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
T334_A26.jpg (125621 bytes)
Ugyanaz másfelõl.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
a23063a.jpg (56951 bytes)
Helyszín:
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
a23063b.jpg (75495 bytes)
Helyszín:
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
A25065.jpg (180153 bytes)
Dátum: 2001. 07. 03.
Helyszín: Ajka gyártelep
Fotó: Németh Zoltán Gábor
Digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
121-04.JPG (240167 bytes)
A21 067 (METRO 001) (ex MÁV M28 2001)
A23 076, (ex MÁV M31 2008)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-06.JPG (200134 bytes)
A21 067 (METRO 001) (ex MÁV M28 2001)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
121-05.JPG (246165 bytes)
A21 067 (METRO 001) (ex MÁV M28 2001)
A23 076, (ex MÁV M31 2008)
M40 209' (ex 114)
Dátum: 2001. 04. 21.
Helyszín: Ajka
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk
a26-087.jpg (23876 bytes)
A26,087 iparvasúti mozdony szerelés alatt.
Dátum: 1998. 10. 02.
Helyszín: Dombóvár, négyszögcsarnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
A26_099.jpg (113293 bytes)
Tudtok errõl a mozdonysorozatról valamit? Láttam már belõle 2 vagy 3
darabot Mátyásföldön az Ikarusznál, és ha jól emlékszem van egy az EGIS
gyógyszergyárban is.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbány
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
a25_108.jpg (84566 bytes)
Egy valószínûleg sokat megért Bobo. Oldalán a felirat: Lenin Kohászati
Mûvek Diósgyõr, A25 108. Jelenleg egy sóderbányában szolgál M44 015
pályaszámmal. (Lehet, hogy a követségi kocsikhoz hasonló kék-fehér tábla
a külföldi tulajdonos miatt van?)
Megj.: Ritka madarat szemlélhetünk ebben a mozdonyban. Ez ugyanis a Ganz DVM 5-ös gyári számú mozdonysorozatának egyetlen darabja. A Bobo továbbfejlesztéseként gyártották. Kívülrõl is látni a különbségeket, pl. a söntellenállások eltõntek a vezetõfülke tetejérõl, más aa géptérzsaluzat stb. A MÁV-nak, csuda tudja miért, nem kellett. Diósgyõr vette meg, és a nagy leépítések idején mint üzemképes mozdonyt eladta a kavicsbányának.
Dátum: 1998. 06. 06.
Helyszín: Nyékládháza, Lasserberger kavicsbánya
Fotó: Barabás Sándor
Digitalizálás: Barabás Sándor
m46-2001b.jpg (161071 bytes)
A diósgyõri Kohászati Mûvek egykori iparvasúti tolatómozdonya, a Ganz-MÁVAG DHM-3 egyetlen ma megmaradt képviselõje.
Dátum: 1998. 08. 24.
Helyszín: Szolnok
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.