A hu/electric/v40 könyvtárban található képek listája:
v40cab1.jpg (72506 bytes)
V40 vezérállás. Szemben, a jobb oldali fal mellett van a fokozatkapcsoló.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40cab2.jpg (69914 bytes)
A vezérállás mûszerei, a menetrendtartón a tervezõ fényképével
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40fv.jpg (74016 bytes)
A V40 mozdony fázisváltója
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40fvg.jpg (67633 bytes)
A fázisváltó a vezérállásból nézve. Elõtérben a gerjesztõgép.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40mot1.jpg (73411 bytes)
A hajtómotor a póluskapcsolókkal (felül) és a hajtórudazat burkolatával (alul)
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40mot2.jpg (81915 bytes)
A hajtómotor másik oldala. A motor a Metropolitan Vickers gyárban (Anglia) készült
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40viz.jpg (63400 bytes)
Az indító vízellenállás. Ez a szerkezet produkálta a mozdonyra oly jellemzõ kis gõzpamacsokat.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
phexch.jpg (65376 bytes)
A Kandó-féle fázisváltó
Dátum: 1997. 11. 16.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
V40016a.jpg (306163 bytes)
A V40 mozdonyt a Keleti pályaudvar melletti kiállítási
helyrõl elhozták és újrafestették.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016b.JPG (280583 bytes)
A mozdony vezetõasztala.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016c.jpg (321999 bytes)
Közelkép a mûszerfalról.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016d.jpg (234315 bytes)
Levegõs mûszerek.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016e.jpg (307794 bytes)
Menetszabályzó kar és fékezõszelep.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016f.jpg (292763 bytes)
A teljes vezetõfülke.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016g.jpg (337011 bytes)
Az indításnál használt folyadékellenállás.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016h.jpg (265497 bytes)
A vontatómotor.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016i.jpg (286053 bytes)
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016j.jpg (260816 bytes)
A vízellenállás (balra) felõli géptér vég. Hátrébb a
légsürítõ található.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016k.jpg (249308 bytes)
A mozdony szabályzószekrénye, ami a vízellenállás oldalára
van szerelve.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016l.jpg (290763 bytes)
A motoron található pólusátkapcsoló.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016m.jpg (233449 bytes)
A pólusátkapcsoló közelrõl.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016n.jpg (295215 bytes)
A fázisváltó felõli géptér vég.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016o.JPG (243834 bytes)
A fázisváltó.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016p.jpg (275829 bytes)
Régi sebességmérõ és regisztráló mûszer.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016q.jpg (231523 bytes)
Géptér folyosó.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016r.jpg (247435 bytes)
Kézifék.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016s.jpg (250239 bytes)
A cos(fi) mérõ.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016t.jpg (246018 bytes)
A kívül-belül törlõ ablaktörlõ.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016u.jpg (169363 bytes)
A géptér fázisváltó felõli vége.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016v.jpg (279006 bytes)
A Kandó Kálmán által kifejlesztett meghajtás.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016w.jpg (249257 bytes)
A légsûrítõ felülnézetben.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016x.jpg (108571 bytes)
A fezetõfülke homlokfalán található szokásos tábla.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016y.jpg (153164 bytes)
A vezetõállás hátfala.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
V40016z.jpg (239162 bytes)
A mozdony szembõl.
Dátum: 2000. 04.
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
v40016fm.jpg (66120 bytes)
Dátum: 2000. 04.
Helyszín: Északi Jj.
Fotó: Gróh Werner Péter
Digitalizálás: Gróh Werner Péter
v40.jpg (39201 bytes)
A V40-es mozdonyok az eredetileg 16kV 50Hz árammal villamosított
Budapest-Hegyeshalom vonalon jártak. Kandó rendszerü
fázisváltóval voltak ellátva. A mozdony állandó teljesítménye
1620kW volt. A V40.016-os mozdonyt 1935-ben gyártották.
Jelenleg a Keleti pályaudvar melletti téren van kiállítva.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
v40016.jpg (60088 bytes)
Az egyetlen megörzött V40-es "Kandó mozdony".
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás: Jákli Imre
v40bogie.jpg (48180 bytes)
A V40 sorozatú mozdony rudazat hajtása. A képen jól
megfigyelhetö a "Kandó háromszög". Sajnos éppen ez a
meghajtás jelentette a mozdonysorozat egyik problémás
pontját.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Óvári Mihály
Digitalizálás:
v40cab.jpg (35015 bytes)
A V40-es vezetöállása.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Erö János Jr.
Digitalizálás:
v40_1.jpg (46814 bytes)
Valamikor a 90-es évek elején készült a felvétel.
Helyszín: Bp. Keleti
Fotó: Borkovits Tamás
Digitalizálás: Borkovits Tamás
V40016.JPG (95412 bytes)
Ez a mozdony ma már a Keleti pályaudvar mellett van kiállitva.
A kép közvetlenül az odaszállitása elõtt készült.
Helyszín: Északi J.J.Ü.
Fotó: Bódi László
Digitalizálás:
v40-016.jpg (160221 bytes)
v40-016: 1999.07.18, Keleti pu. , V40-016-t pár hete bevitték a mozdonyszínhez
fotó&digitalizálás: Németh Zoltán Gábor
Helyszín:
Fotó:
Digitalizálás:
Ha bármilyen kérdése, problémája, javaslata van, kérjük lépjen kapcsolatba aV63 Gigant Clubbal.