Üdvözöljük a Gigant Klub NOHAB-GM lapjain!

Ez a lap oly sok európai vasútbarát kedvenc mozfdonytípusát mutatja be.
Hazánkban e mozdonyok M61 sorozatjelzéssel futnak

A magyarországi NOHAB mozdonyok jelenlegi állapota

A következõ táblázat a Gigant Kulb tagjainak megfigyelésein alapul.

Utolsó frissítés: 01.09.2000.

A NOHABok jelenleg a következõ menetrendi mezõkben szeleplõ vonalakon járnak: 26 (8649/8642 sz. vonatokon), 29 (9705/9714, 9709E/19702/19703/9718, and 9709E/972/975/9706 sz. vonatokon) and for fast train between Szombathely-Kaposvár sebessel (8807/8864/8863/8806). Manapság ezeken a vonalakon már fõleg M41-esek vontatnak, a nyári idõszakban a sok idényvonat miatt M62-esekkel kiegészítve.
 
Mozdony Jelenlegi állapot
M61,001 2000 márciusában a Magyar Vasúttörténeti Park mûködõ mozdonyállományának tagja lett. Csíkos festésû.
M61,002 Üzemképtelen, elektromos problémák és TC hiány miatt. 2000 augusztusában a Magyar Vasúttörténeti Parkba szállították, alkatrészbázist fog képezni.
M61,004 Got the name "TAPOLCA" in 1998 from the name of its home base. Súlyos balesetet szenvedett 1999. június 4-én, 1999. november 23-án selejtezték és Tapolcán szétvágták. A mozdonyszekreény egyik darabját javítás után a Közlekedési Múzeumban fogják kiállítani.
M61,006 Az egyetlen menetrendi üzemben maradt csíktalan NOHAB. Gyorsításkor füstöl.
M61,010 1997 májusában sötétbordó, csíkos festést kapott. Folyamatosan használatban van, a dízelmotor az üzemelõ NOHABok között a legerõsebb, legjobb kondícióban levõ motor.
M61,013 Mielõtt selejtezték volna (1999. február 10.), a benne lévõ dízelmotort kicserélték a M61,006-ban levõ motorral. 2000 tavaszán Sátoraljaújhelyen felaprították.
A61,017
(M61,017)
Narancssárga festésû gép. 1998 májusában Tapolcáról Budapestre került, a Rákos vontatási telepi mozgódarura. Aztán 1999-ben átvette a Pályafenntartás. 2000. március1-tõl száma A61,017. A tervek szerint 130 km/h-ra áttételezik és felújítják.
M61,019 2000 elején megállították, vontatómotorjait az M61,001-be szerelték át. Egyébként mûködõképes és jó állapotban van, bár teljesítménye nem a legnagyobb volt a NOHABok között.
M61,020 Ez a mozdony lett a különmenetek és nosztalgia vonatok mozdonya a 004 balesete után. Csíkos festésû. 


If you have some questions, problems, suggestions or additions, please contact the V63 Gigant Club.

Last update: Fri Jun 12 1998