A Gigant Club

lapja


1991. június 2-tól indult be az InterCity szolgáltatás a Magyar Államvasútak vonalain. Az elsõ IC vonal Budapest-Miskolc között kezdett üzemelni a következõ vonat nevekkel: Lillafüred, Szinva, Sajó, Borsod és Hámor. A vonatok az utat Miskolcig 2 órán belül tették meg 92 km/h átlagsebességet elérve. 1992. szeptember 27-tõl a második IC vonal is megnyílt Budapest és Nyíregyháza között. Az akkori vonatnevek: Hajdú, Délibáb (ebbõl lett aztán a Westel), Hortobágy, Szabolcs and Nyírség. Két évvel késõbb IC vonatok kezdtek járni Budapestrõl Pécsre valamint Szegedre. 1995-tõl a hálózat Sopron és Szombathely felé bõvült. Az 1997-es menetrend váltáskor pedig megszüntették az utolsó belföldi expresszvonatokat és IC jár azóta Kaposvárra és Békéscsabára is. Ezzel párhuzamosan számos nemzetközi gyorsot és Eurocity vonatot belföldi utazásra is igénybe lehet venni IC pótjegy váltása mellett és megindult az IC közlekedés Keszthelyre is.

Az IC vonatok kezdetben átalakított belföldi gyorsvonati kocsikkal jártak (Bko sorozat). Ezek belsõ felépítése megegyezett a belföldi gyorsok elsõ osztályú kocsijaival. Késõbb a pécsi IC üzembeállításával párhuzamosan már nem fülkés, hanem termes elrendezésû IC kocsikat készítettek a dunakeszi jármûjavítóban. A régebbi termes kocsikat pedig fokozatosan kivonták az IC forgalomból és manapság a Dunántúlon belföldi gyorsokon közlekednek. 1996-ban a GANZ-Hunslettõl 3 új motorvonati szerelvényt vásároltak. Ezek a vonatok azóta is kisebb-nagyobb szünetekkel a Budapest-Szeged vonalon járnak.


MÁV IC menetrend a hálózaton keresztül is hozzáférhetõ.


If you have some questions, problems, suggestions or additions, please contact the V63 Gigant Club.


Last update: Mon Apr 14 1997